mandag 9. desember 2013

2. søndag i advent

 
Hei !
Nå må jeg bare innrømme at dette året har jeg brutt alle
gamle forsetter når det gjelder julepynting
Før har jeg sagt; nei nissene må vente til lille julaften, ellers blir man lei
jula før den har begynt !!
Men nå blei det liksom aldri skikkelig vinter, bare mildvær, vind og grått ute
Så forrige dagen dro jeg opp i "Sommerfjøset" og henta kassa med "utenissene"
Henta bresk (einer) og styra på ute her.
 
 
Resultatet blei ganske bra synes jeg, bare den forbaska vinden holder fred nå da, utejuletreet blei kasta bortover gårdsplassen her om dagen, heldigvis holdt ledningen fast, så det ikke forsvant helt
Nå er det behørig bundet fast  så det står for ei kule !
I natt kom snøen, håper den blir liggende, nå er det lyst og fint ute,
og en liten månesigd henger over tretoppene og lager mere julestemning :)
Vi var på årets første og eneste julebord i går kveld, på Grendehuset vårt.
Veldig trivelig, deilig julemat fra Ble Fjellstue  med riskrem, jordbærsaus,
 kransekake og kaffe til dessert ...
Spør om vi kosa oss :)
 

I dag var det julemøte i sanitetsforeningen i nabobygda, helselaget her var bedt nedover
og flere av oss tok turen - det angra vi ikke på :)
De hadde engasjert tre livlige og flinke damer som spilte og sang for oss, og fikk oss med på allsang
skal si vi fikk testet sangstemmene, da hele boka de hadde med seg skulle synges -
Skikkelig gøy var det - tusen takk til dere  i Flesberg !
Serveringen var det heller ikke noe å si på,  Risgrøt med rømmegrøtlokk på  er "mat for Mons"
deretter velfylte kakefat og kaffe, loddsalget gikk strykende, og jammen var jeg heldig og fikk med meg en liten glassengel hjem :)
 
 
Jeg prøvde jo å ta bilde av disse flinke damene, men de sto ikke stille et øyeblikk,
danset, spilte og sang samtidig !! Skikkelige sprekinger - også i tillegg til gode spille"menn"
 
Takk for en flott adventssøndag

1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Hei!
Så fint du har pynta med ute-nissene!
Her nytter det ikke med nisser ute, for de sner ned, og i verste fall kommer en kastevind ovanfra fjellet og byr opp til dans!
Klem fra nord!