tirsdag 4. juni 2013

mandag

 Det er mandag kveld, men antagelig går mandag over i tirsdag før jeg avslutter her.
Det er sommervarme, sol, regn og av og til tordenvær.
Uværet i går tok både telefon og TV-signaler hos enkelte i nabolaget her.
 
 
Jeg skulle så "grust" dra på hytta på fredag. Det gjorde jeg også.
Fikk tatt en del fine bilder der oppe, mens jeg gikk langs Krokvannet. 
 Det var en mild og fin sommerkveld
Og jeg kosa meg som bare det.
Etter turen spiste jeg en stor tallerken med frossen bær med fløte på :)
Men utpå kvelden blei jeg kvalm og fikk diare'  Jeg følte meg ganske sjuk, så jeg kontaktet bror min som bor ikke så langt unna, og fikk han til å ringe gubben, det er liksom ikke no' stas å være aleine når en er sjuk..
Gubben kom etter hvert, mens jeg fløy fram og tilbake på do med magekramper,
men  det roa seg etter hvert, så vi la oss,
men utpå morrasida blei jeg verre, og  ved sjutida om morgenen fant vi ut at det
var best å ringe til 113
Jeg var heldig og traff en hyggelig person både der og på legevakta etterpå.
så dro vi til Legevakta da, og jeg fikk konstatert matforgiftning :(
til alt hell hadde kroppen ridd av det verste i løpet av natta, så smertene ga seg og jeg kunne  
roe meg ned
Litt mat fikk jeg i meg  i løpet av lørdagen - jeg fikk besøk av et omsorgsfullt barnebarn, som kom med frukt og drikke og masse gode råd  Så på søndag var jeg nesten god som ny :/
PS - det var ikke fløten eller bæra jeg blei syk av,
men fordi jeg hadde drukket vann fra en bekk der jeg går tur :((
 
På søndag ettermiddag blei vi bedt på kaffe hos Jorun og & og vi kosa oss i kveldsola
Etter kaffen dro vi til skogs på elgsafari, det var heller dårlig med elg..... 
  
Men vi fikk være med på setra og se på verdens fineste utedo :)
der jeg tok plass for å prøvesitte :))
 
 
Det var flott utsikt fra doen, og setra for øvrig, så jeg fikk med noen værfenomen oppe fra Veggli
 Over her ser vi solstråler som bryter gjennom skydekket på to steder opp i åsen ovafor bygda, 
rart å se at været er så forskjellig like ved siden av hverandre
 
 
 
her  ser vi også regnvær nord i bygda, og finere vær mot sør.....
 
I det hele tatt har vi hatt mye vær de siste dagene, varmt -  nesten hett enkelte ganger, så kraftige regnbyger og tordenbyger, som altså gjorde skade på strøm, telefon og til dels veier
Men vi klager bare bittelitt -
 for det kan ikke sammenlignes med ødeleggelsene som skjer andre steder......
Ha ei flott ny sommeruke !
God natt !!
 


Ingen kommentarer: