mandag 24. juni 2013

Midtsommerkvelden

 Mye har skjedd siden sist !
Jeg har vært på tur med Helselagsdamene, til Bærum verk!
Det var en strålende sommerdag, og vi ruslet rundt og kikket på alt det fine som finnes der...
blant annet damer med gult hår som ligger i solveggen - året rundt :)

Til og med en ekte foss i elva Lomma som gir navn til Lommedalen
Det var mange butikker med bla. håndarbeide og kunst.
I de fleste av dem måtte man ha en velfylt lommebok ..., men mye fint å se på :)

 Så, på onsdag,  var det avslutningsfest for våre to tiendeklassinger !!
Flinke unger, uten sceneskrekk !!
De sang egne sanger, leste dikt de sjøl hadde skrevet, og vi fikk en fin kveld sammen med dem.

 I går var det fint vær, vi hadde bestemt at vi skulle på midtsommerfesten på kvelden, men jeg bare måtte ta meg en tur til fjells i det fine været. Ingen sak det når en kan sette seg i bilen og være der i løpet av tjue minutter!! Vegen stopper like ved den koselige gamle setra vi ser over her, dette er geitestallen da :)
 
 Oppe på fjellet ser vi innover viddene, skulle gjerne hatt en uke på meg, med sekk og telt, og kanskje en sherpa, sekker har lett for å bli tunge på slike turer :)
 Det er fremdeles en del snø igjen i fjellet, sjøl om det er sankthans
Men jeg måtte snu nesa hjemover til midtsommerfesten på Rollag
 
Der blei vår gode venninne Magnhild kåret til årets "Smårolling" etter lang og tro tjeneste i både foreninger og bygdetun, med dugnader, loddsalg og ikke minst matlaging :))
 
Det var et populært valg, etter applaus og "liker" på Facebook å dømme :)
 
I dag er det midtsommeraften, med fullmåne og greier, men jeg ser forgjeves etter månen, skyene henger nedover i åsene her, og det er ikke lange mellom hver regnskur....
 
Men allikevel; Ha en fortreffelig midtsommernatt......

Ingen kommentarer: