torsdag 14. mars 2013

Torsdag

For å fortsette på avslutningen sist :
Det var sport på fjernsynet, og far sjøl skulle ha med seg det
Så vi dro opptil hytta  på mandag etter fotoarkivjobben, det var fint vær, litt kaldt nede i bygda, men bare to minus da vi kom fram. Gubben vartet opp med ertesuppe kokt på fleskeknoke, det smakte godt i ei nesten varm hytte :)
Broder'n kom også, så etter maten dro vi opp til han for å hjelpe til med litt innredning i den
nye hytta (setra) Det har blitt så bra !
Møbler som er arvet eller kjøpt/fått pent brukt, furusofa med rutet ullstoff passer godt inn i seterstilen :) Kanskje de som har bodd og arbeidet på ei seter vil si at det er alt for fint, skulle være trekrakker og grove hjemmesnekra bord !!


 Det blei naturligvis tid til en gåtur eller to innimellom, på tirsdagen ville sola liksom ikke helt fram fra skyene, først da vi kom hjem på kvelden var det klar himmel
Onsdag blei det "flying start" ! Jeg fikk en oppringing før jeg hadde stått opp; kan du kjøre til skolen med noe igjenglemte saker ?   Det kan naturligvis mormorer :)
Med det samme jeg var oppi bygda, tok jeg likegodt turen innom kommunehuset, sjekka om minstedattra hadde det bra i den nye jobben sin, og tok en tur innom fotorommet
Der var de i full gang, med registrering og printing av bilder som var bestilt. Moro at vi begynner å få bestillinger - da kommer det vel litt penger inn til oss også
 På vei nedover så jeg at det var lite bensin på bilen, og tok like godt turen nedom Flesberg for å fylle
Da var det jo så langt på dag at jeg kunne tenke meg en kaffekopp og en prat, så jeg fisket opp telefonen og bestilte kaffe hos Kari !!
Lykken er å ha så gode venner at en kan bare troppe opp når som helst
og blir tatt vel imot bestandig :)
 Etter middag og en aldri så liten middagslur, var det tid for en  gåtur, det var skygge der jeg gikk, men rundt i åsene var det sol enda
Og en flott rødlilla himmel mot nordvest.
I dag har jeg planer om å være litt husmor (det er noen kaniner rundt omkring) 
 
Fredag og lørdag er satt av til hjelp og feiring av en 70-årsdag nedi Flesberg
Så blei det ikke tid til å tvinne tommeltotter denne uka heller
 
Ha det godt i det flotte vårværet

1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Flott regi av den onsdagen!
Og ellers hørtes det koselig ut, alt sammen!