tirsdag 15. mai 2012

Mandag

En grå og regntung dag var det på fredagen, men jeg pakka sekken og tok meg en tur på Frili likevel. Seint på eftan dro jeg ned til broder'n for å bestille sesongkort på hytteveien.
Det var tåke og blåtime i skogen, og regnet silte ned. Det blir en litt mystisk stemning når det er slik ;) Det svever noen lyse "såpebobler" rundt på bildet, enten er det haugetussen som leiker med såpebobler, eller så er det muligens regndråpene som blir forstørret av linsa !!!
Lørdagen var det litt lettere vær, skyene var på plass, men innimellom skurene blei det lyst og fint, massse vann i elva og myrene, etter regnværet og noen snøflekker lå igjen i skyggene her og der.
Det meste av dagen blei brukt til lesing og  avslapping. Spiste middag sammen med broder som stakk innom
Det var stille innpå skogen nå, litt for tidlig til sommersysler enda, soling og bading, ja tilogmed fisking er litt tidlig - for kaldt i vannet enda
 Jeg fikk da hengt opp lysekrona som jeg kjøpte på loppemarken
for tjue kroner !  Syns den er fin jeg !  Passa helt perfekt i det
lille rommet.
Jeg reiste hjem på lørdag kveld, for vi skulle få hjelp til å sette opp den nye utestua i hagen vår - en såkalt "Paviljong"
De er så fine å se på, og vi har noen hagemøbler stående der som vi sjelden bruker, fordi det enten er for varmt i sola eller så regner det ...  Får bare håpe den ikke blåser av gårde i høststormene !!
Vi har fått mange gode råd når det gjelder fester og plassering !!!
Heldigvis har vi noen unge oppfinnsomme folk rundt oss, hvis vi "oldisene" skulle gjort dette aleine hadde det nok gått både vinter og vår..... Med så mange smådeler som skulle settes på rett sted ;)
Men nå står den der, og den tålte vindværet i dag. Bilder kommer senere, var så travelt da vi holdt på at jeg glemte  hele fotograferinga
Tenk om vi kunne få en fin 17. mai, så kunne vi innvie den da ?


Og snart skal dise to sjarmtrollene stå til konfirmasjon !!
Helt utrolig synes jeg, at de er femten år alt, det er jo ikke lenge siden de var med på hytta og så slik ut !!
Det er et gammelt bilde som er i et album, jeg tok et bilde av bildet, ikke helt hundre, men de er jo så søte at......
Det blir feiring to helger på rad, i hver sin sognekirke, Veggli og Rollag. Det blir stas.
Nei, nå har mandagen glidd over i tirsdag, så det er nok  tid for å sove litt
God natt......:)

Ingen kommentarer: