søndag 18. mars 2012

 I dag tok jeg med meg to av verdens nydeligste barnebarn og gikk ned til Lågen, egentlig for å se om det var noen svaner der, men de har vel muligens startet ferden norover for å hekke ?
fine bilder blei det jo da :) Av Lars og Eline......
 Vi var bedt på middag hos datter og svigersønn, fikk nydelig elgesteik med med riskrem til dessert, reine julaften gitt... 
 Fremdeles flyter det noen isflak i Lågen, men  det meste av is er borte nå. Våren er tidlig i år også.
 I går var det "skifestval" på den nedlagte skolen i Rollag, masse folk stilte opp, og både "langrenn" og "slalåm" blei gjennomført, om enn i en annen form enn den vi vanligvis ser !! Langrennet var
fem personer på et par "ski", på grasbakke  bort til en kjegle hvor det sto fem saftglass som skulle drikkes.
Det gikk forsåvidt greit fra til drikkepauseplassen over her, men så var det snu og tilbake til mål !!!
Da måtte vi holde tunga rett i munnen alle fem, men med bra "synkronisering" så gikk det på et vis ;)
Men slalåm var verre, den foregikk uten ski, men med beina bundet fast til sidemennene !!!
Det hjalp ikke særlig med kommandorop som; høye - høyre da, for høyre benet mitt var bundet sammen med venstrebeinet til sidemannen ;) Vi kom da i mål, og jamen vanket det premie også ;))
Så - som dere skjønner snart er jeg den "gode gamle"
(Det var rett hjem og i seng etterpå da, men det viktigste er jo å delta) ???
God ny uke......


1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Ja, du kommer deg! Veldig bra!
Du, den veven (og den andre) har stått i et par, tre år nå. Jeg vevde så brått og så mye at jeg fikk "frosen shoulders". Til å begynne med kunne jeg ikke løfte armene mer enn i 30 graders vinkel fra kroppen... Men nå er jeg bedre!
Gleder meg til å veve nye matter til huset.