torsdag 1. desember 2011

Torsdag

Nå nærmer jula seg med stormskritt !


Vi er godt i gang med kaker og gaver :))
Tidlig i går morges dro jeg opp til Stasjonsfruene for å være "konsulent" i lefsebakinga


De er modige, og skal gjøre alt sjøl, til og med lefser til juleborda
Jeg er slett ikke noen proff, da må en være "innfødt" eller spesielt interessert i baking, jeg er ingen av delene. Men de blir da borte de lefsene jeg lager også :)



Sola fikk stakk fram og skinte på Langåsen da jeg dro oppover kl. 0815 Den var rosa og fin. Egentlig skulle man vel tatt en fjelltur i stedet, ikke noe snø og tæla i myrene, så nå er det lett å gå der. (Det skal jeg i dag, men nå regner det:)




Etter lefsebaking og en times avslapping var det tid for snipp !



Kristina lurte på om vi ikke måtte lage de nå; Ellers blir det ikke jul, mormor ! sa hun Naturligvis måtte vi bake snipp da ! Det er reale kaker som er ferdige på en to tre.... Og med god hjelp til skjæring og legge på brett da, så var vi ikke lenge om det



Hun begynner å få teket på det nå, snart kan mormor bestille kaker av den lille dama :)



Her er resultatet ! Åttebladrose gitt !


Nå må jeg sette igang her, gubben er nesten klar til avgang, og jeg sitter her og knotter


På med støvla og ut i dagen !! (Håper det blir litt opphold, så det går an å være UTE :)

Ha en aldeles strålende, om enn litt grå, førjulsdag :)

1 kommentar:

Heidi sa...

Så det var derfor du var så mye på stasjonen i går ;-) Så flinke de er som lager alt sjøl! Tenker det er kjekt å ha en erfaren med seg!

Snippene så kjempegode ut!

God tur i skauen! Håper været bedrer seg!