onsdag 26. oktober 2011

Onsdag

Hipp Hurra !!

Nå veit jeg hvordan bestefaren min så ut !!

Her er han - Kjekk kar ! Født på 1860 - 70 tallet (skal finne ut nøyaktig, har det på noen papirer et sted, men det blir på Mormors - skrivebord
Den andre bloggen min, som er en "Historieblogg"
Så til dere slektninger; se der etterhvert, jeg må opp på Fotoarkivet å redigere bildene, for de er så "store" så min gamle PC vil ikke ta dem !

Desverre har han en flekk på nesa, og flere er det bortover bildet, men jeg skal prøve å pynte litt på han :)


I går, tirsdag skulle Kari og jeg ta oss en lang god fjelltur før vinteren setter inn. Værmeldinga var bra, noen skyer, men lettere utover dag - på våre kanter , vi pakka sekken og kjørte opp mot fjellet, innover mot setrene. Der var det så tett tåke at vi bare så femti til hundre meter foran oss. Men vi hadde belaget oss på å være ute hele dagen, og hadde ikke lyst til å dra hjem med en gang. Derfor dro vi med bilen, til et nytt flott hytteområde en mils vei unna.


Det er jo mer lik en by, med store hus/hytter tett i tett, "gater" mellom rader med flotte tømmerhytter, kan tenke meg de er 150 til 200 kvm.
Får inderlig håpe fruene har med seg tjenestejenter som vasker og ordner
Det er ikke gjort på en time å reingjøre disse flatene


Vi rusla etter en sti langs vannet, til vi kom ut i skogen og mot en anleggsplass som snart blir et nytt felt med hytter, lurer på om det blir nok snart jeg ?


Så kom vi på at vi kunne ta med nista bort til ei venninne som bor på andre sida av Dalen, der skulle vi vært på besøk for lenge siden, som tenkt så gjort.

Nå hadde været letna og vi inviterte henne med til skogs for å koke kaffe på bål, og spise nistemat med oss

Over her er damene i full gang med å bryte kvist til bål (Vi hadde ved i sekken, men siden grunneieren var gjesten vår fikk vi lov å bryte av så mye vi orket )

Kaffen var ferdig på et blunk, og vi kosa oss med brødskiver, julekake, sjokolade og nykoka kaffe. Kan man ha det bedre ??
Nei - det kan man ikke, det var vi skjønt enige om. Og kommer ikke vinteren i natt, så blir det ikke siste kokekaffeiskogentur på oss.
God natt til dere - finn fram svartkjelen og gå ut i skogen, det trenger bare å være ti meter fra bilvei, bare det er litt skog, og gjerne en bekk eller noe til kaffevann :))



2 kommentarer:

Bestemor Drillo sa...

Så trivelig dere har det !
Bål, kaffe og noe å bite i er et høydepunkt på en slik tur!!
Klem fra meg!

Heidi sa...

Så artig å oppdage gamle bilder! Så jo slett ikke så verst ut han der ;-)

Så deilig å sette igang bål til kaffin! Kan ikke bli bedre når man spiser ute i skauen!

Ha en flott fredag! Vi sjåast!