fredag 12. august 2011

Fredag

Her kommer en bildereportasje fra bilturen vår !!


Vi tok til venstre i rundkjøringa på Geilo, og kjørte mot Eidfjord


Stoppet på Høk og spiste middag, så tok vi kaffen på Haugastøl !!


Bildet over er tatt noen kilometer før Sysendammen



Så var det Måbødalen ..... Jeg holder meg fast så godt jeg kan !!


Akkurat her var det utsiktspunkt og vi stoppet for å se vi også :) Nedover disse svingene kjørte vi buss på skoletur i femtiåra .... Skrekk og gru - Husker at enden på bussen hang "utafor" kanten i de skapreste svingene :(



Vi stoppet ved den gamle gården ned i lia, som dalen har fått navn etter; Måbøgarden, øvre og nedre, det er museum her nå


Tenk for et arbeid å lage alle disse steingjerdene, her ser vi tre ved siden av hverandre..

Stein var naturligvis brukt i murer og små hus også...



De hadde fått inn høyet som noen hadde hesjet - Legg merke til trådene på hesjen, sju stykker !


Her var det vanlig med fire ! Må ha vært kort gras....



I øvre Eidfjord fant vi hytte for natta, jeg rusla en tur ned til Hardangervidda natursenter som lå rett over veien... Der var en spurvemamma i full gang med å mate fire sultne unger,


den ene skreik verre enn den andre.... :(
Og hun jobbet alt hun orket..




Her inngangen til kinosalen hvor de viser Caprino sin film om Vidda og områdene rundt... Der har vi vært inne to ganger før, så vi droppet det denne gangen



Så var det natta, forsettelse følger....

2 kommentarer:

Heidi sa...

Der var det jammen flott. Kjempemoro å høre om traktene deromkring.

Og så artig med fuglemor som mater sine små!

Gleder meg til fortsettelsen!

Bestemor Drillo sa...

Måbødalen er en av mine favorittdaler.
Man ser i ærbødighet på arbeider i stein og gamle seterbuer. Flott reisebeskrivelse ! Ha en fortsatt fin sensommer! Klem fra meg!