torsdag 19. mai 2011

Torsdag


Torsdag kveld, snart denne uka forsvunnet også....


Skjønner ikke hvoe det blir av dagene jeg, det var jo nettopp påske ?


17. mai blei slett ikke som jeg hadde lagt opp til, men kjempekoselig for det !


Jeg sendte ei melding rundt til barna om at vi var hjemme, og ville steike vaffel til alle som var i nærheten !! Men så kom det et svar: Her er det grilling, ta med vaffelrøra og kom hit utpå eftan - Jeg sier fra til de andre !!


Ja, da jeg ikke skulle ha huset fullt, fikk jeg jo litt tid til overs, så jeg satte meg i bilen, og dro for å se på toget, og alle de fine ungene som var med


Etter ei lita hvil i heimen dro vi opp til Jorun og Olav, der var det nesten fullt hus, men ikke på langt nær alle !!


Vi grilla ute, men tok med maten inn, for det blei en kald vind etterhvert, så var det is, kaker og vafler i lange baner, som seg hør og bør på en 17. mai


I går var jeg bedt i 85 års lag ei sprek og frisk dame som slett ikke er "gammel"


Der blei det mere god mat og is og kake, kommer nok ikke til å minke noe nei.....


I dag har jeg vært i Sigdal etter sommerblomster. Har liksom trua på at nattefrosten er over nå ? Planter bare i krukker og gryter nå, har ikke krefter til all lukinga som må gjøres i beda. Det greier seg lenge med å holde det så noen lunde ryddig rundt rosene og andre frittstående stauder


Vannanlegget mitt byr også på problemer/arbeid ! Det er tre smådammer i forskjellig høyde. Jeg har ei pumpe som fører vann fra dam nr. 1 til dam nr. 2. Derfra skal det renne ned til dam nr 1 Problemet er bare at enten bler dam nr 3 tom eller så renner det over i dam nr 1 ??


Skulle visst vært ingeniør eller noe sånt -Men, men jeg løser problemet med å jukse litt da, rett og slett bruke hageslangen å justere vannstanden her og der :))



Akkurat nå er det en nydelig vår/sommerkveld ute, swer ut som blåtimen er i ferd med å ette inn, så da er det på tide å få på joggesko, ta med kamera og gå seg en tur i skogen



God kveld alle i hopa.....

1 kommentar:

Mormor sa...

hva skjer med bloggene for tiden ?
her om dagen kom jeg ikke inn i det hele tatt, nå blir det streker og avsnitt både her og der, noe ikke jeg har laget ???
ikke er det redigeringsymbol heller ? skjønner ikke noe jeg :(