tirsdag 31. mai 2011

tirsdag


Nå får jeg skrive om noe hyggeligere her nå da !


Gubben og jeg har vært på hytta og ordna etter den/de idiotene som har brutt seg inn der.


De ødelegger jo for mye mer enn de stjeler !


I alle fall hos oss, for vi har hytte for å være nærmere naturen
og ha mindre husarbeid når vi har fri....




Gubben dro til byen med vindusrammene for å få satt inn nye glass, mens jeg tok skurekluten fatt. Måtte få ut "tjuvelukta"


Vi tente mange stearinlys og prøvde å få inn igjen den gode hyttestemningen som vanligvis råder der !! Trur vi greide det, for i efta sov vi middagshvil i lange tider.......


Innimellom vasking og rydding tok jeg meg en rusletur i nærområdet




Kvitlyngen står på sitt fineste nå,



Og sola skinte på steinene nede i elva, og lagde et flott "maleri"
Under her er det også kvitlyng - i motlys
- fint det også !!



Det silte ned ca 20 mm nedbør dette døgnet vi var borte, og vandråpene hang som perlekjeder på smågrana rundt hytta !!



På hjemveien var vi innom to gode venner nede i Flesberg, der vanket det middag og en lang og trivelig prat om dette og hint....Det var lenge siden vi hadde sett hverandre nå, så mye skulle drøftes
Vi må nok snart få til en Fjelltur, så vi får bedre tid sammen :))




2 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Fint at dere har fått ryddet opp!
Det er ergerlig å tenke på enda, skjønner jeg.
Men så lenge dere fikk til å sove middagshvil, er alt på bedringens vei!

Bestemor Drillo sa...

Nei og nei! Dette hadde jeg ikke fått med meg! Trist at folk ikke kan la andres ting være i fred, men enda godt at de ikke fant noe av verdi! Jeg blir så forbannet at jeg ikke har godt av det! Klem fra bestemor som er hjemme en snarvisitt og derfor kan få kommentert litt rundt om kring! Ha en fin langhelg!