torsdag 18. juni 2009

Torsdag kveld



En flott junikveld går mot natt, det kom godt med regn sist natt, så vi slipper å vanne de første dagene ;-)

I kveld har jeg vært på skoleavslutning Det var moro. Alle klassene hadde sin egen "akt" Og maken til flinke unger !!


De hadde laget skuespill og de danset, linedans og gammeldans,
de haddde laget dikt og egne sanger, de hadde lært masse om heimbygda si, og viste det fram til oss på forskjellige måter.


De er så scenevante og flinke ! Imponerende !!

Jeg prøvde å ta noen bilder, men det var for dårlig lys, og med blits så jeg bare de som satt foran meg ;-(

Derimot blei det et par flotte sky-watch bilder på veien hjem

Her fra østsida:

I går var det fotodag igjen, og vi kom litt nærmere målet !

Mappene begynner å ta form, med bilder fra bortimot hele det siste århundre !
I allefall når det gjelder endel av gårdene, og de siste seksti årene for de aller fleste.
Begynner å tro at dette kan bli bra ;-)

Jeg var i Rollag et ærend på morningen i dag, og tok like godt et par - tre timer der da også. Satte inn flere årganger, og lagde en "test - film" av den første gården. Så får vi høre hva de andre mener til onsdagen ?

Sveinung kom innom med ei navneliste, og så blei vi sittende å se på flere bilder.
Det lærte meg at vi må be inn de eldste flere ganger, for de kjenner mange av dem som er avbildet på de gamle bildene vi har !!!
Nå har jeg begynt å planlegge høsten med bilder (Inni hue)

Bare vi får utstillingen vel i havn nå så ;o)

I morgen skal også endel skje, kl. 10.00 til Rødberg, så til byen i 40 årslag, så gjester !!! Kanskje på tide å knyte beinhaugen ?
Så et bilde fra vestsida en time seinere
Er det de samme skyene ?
Natta !!!!

Ingen kommentarer: