tirsdag 9. juni 2009

tirsdag






Hei, tiden flyr for gamle damer. Iallefall for den som bor i Broms ;-)

Det er så mye som skjer for tiden, at jeg greier nesten ikke å henge med i svingene !

Søndag formiddag måtte jeg ta en runde i hagen med vanning og diverse.
Se så fin Alliumen står Den som blei med hit fra Maura i sommer !


Etter å ha puttet middagen i steikeovnen for jeg til fjells etter noe remedier som Hilde skulle ha tak i ! Det var flott vær, og bare en fornøyelse å ta en liten tur til Elgåsen. Det blei tid til et par bilder også, truende skyer i nord, men været holdt til jeg kom hjem igjen.



Molteblomstene står i fullt flor, håper bare at regn og haglskurer ikke setter knekken på dem. Vel hjemme igjen var det besøk her fra Juveligrenda. Bare for en liten prat, de påsto at de var såå mette og skulle ikke ha servering !! Så vi satt rundt kjøkkenbordet og skravla et par timers tid. Så ringte telefonen, og vi blei invitert til Traaen. Der har de stått på å ordna stabbur siden i fjor sommer, nå er det andre i "ship -shape" det også


Flinke folk gitt !!

Mandag morgen ventet jeg besøk av en arkeolog fra Ireland, en geolog fra Oslo og en hobbygeolog fra Kongsberg. DE skulle bort å se på røyser og mulig eldgammel bergverksdrift i skogene rundt her. Det var spennende, de kunne ikke slå fast hva det egentlig var, men at det er tegn på eldgammel drift av noe slag er sikkert. Merkelig at disse ikke er registrert før, noen må jo ha sett dem ? Og undret seg på dette. Sjøl kom jeg over dem delvis ved å gå tur med ungene, og delvis da jeg plukket sopp i granskogen rundt her. Se på denne flotte steinrøysa, den er flere meter høy og mange meter lang og ligger oppetter en bratt fjellvegg. Og, det finns mange av dem i tillegg er det drøssevis av store frittstående røyser, som kan minne om gravrøyser. Men, de er ikke "sett" av noen før. Merkelig!? Håper at disse som var her kan finne ut noe om dem.


Utpå kvelden reiste jeg til Frili. Jeg skulle et ærend til Lågendalsmuseet, og benyttet anlednngen til å stikke oppom hytta for å se på den nye verandaen som blei bygget der forrige helg.
Forøvrig av de nu stadig mere berømte "Pipehattforeningsmedlemmene"
Jamen kan de bygge også ;-)

Her er det bare å slå seg ned i morgensolen med kaffekopp og kryssord. Min frokost i dag besto av jordbær med fløte på !!!

Gørgott, spør du meg !

Tja, dette var visst det meste av de tre siste dagene.
En ting er sikkert. Jeg kjeder meg ikke som pesjonist, og jeg har heldigvis blitt så gammel at jeg gjør (nesten) som jeg vil !!!
Kvelds-stemning ved Lakstjern i går
HA DET !

Ingen kommentarer: