tirsdag 4. november 2008

Høststemning

Dagen startet fint med hovedrengjøring på badet !

Men en blir fort sliten og lei slike jobber, så da det var gjort, satte jeg meg ned for bli litt kjent med den nye skriver'n min

Med både kopi og scanner innebygd. Den skal være rasende god !!

Etter først å ha laget noen bilder i pdf format;-(

fant jeg ut at det var faktisk mulighet for både jpg og andre der også, da blei det fart på sakene !

Fant fram noen gamle og halvgamle bilder fra skuffen og satte i gang !!

Bør nok ha et lite kurs for å gjøre det bra, men de blir nokså brukbare, så da holder det foreløbig !

Skal være med i fotogruppa til Historielaget, da kommer vel kunnskapen ;-)
Det er faktisk klart til å sette i gang nå, så jeg håper vi kan få samla troppene i løpet av ei ukes tid.

Det skal bli moro. Det finnes hundrevis av bilder rundt om kring som bør registreres og arkiveres. Og, synes jeg vises fram. For alle interesserte og kanskje for skoleungene, det ligger mye god historiekunnskap i gamle bilder.
Dette er et nydelig bilde synes jeg. Det er min svigermor Anne, som er på heimsetra med dyra
Her ser vi hesten går på vollen, det betyr at det er høsten. Vollen er slått, de har kommet ned igjen fra fjellsetra, og er der noen dager for å få med seg det siste gode fjellgraset
Slikt blei det gult smør av

3 kommentarer:

-viel- sa...

Kanskje det gikk an å få sneket seg til en cd med gamle bilder fra heromkring om du har god tid en dag?

Mormor sa...

Ja, det går bra, ta en tur opp og se i albumet etter bestemor !!

-viel- sa...

Har tenkt på at det hadde vært artig å hatt et par stykker på Bråtahøl:-)