tirsdag 28. mars 2017

Vårprat.....


Morn igjen !
Her er det vår - ser ut for at den har kommet for å bli.
Klokka er snart sju på kvelden og der er 7.9 varme gr.
Jeg er som vanlig ganske "travel" Med Fotogruppe en gang i uka,
 kortspillkveld annenhver uke, noen ganger oftere. 
Familiebesøk, til søsken, min gamle tante og av og til et søskenbarn som har bursdag :)


Og naturligvis gåturer, nesten daglig opp til Veslehytta for å 
legge ut mat til fugler og dyr, i dag dukket jammen ekornene opp på
 foringsbrettet igjen. 
I vinter har de vært så sky, at de har ikke våget seg fram når jeg har vært der, 
men jeg har jo sett spor etter dem ved matfatet !


I dag var det to av dem. men vinterdrakta på. 
De er jo nesten helt grå om vinteren
Det var to av dem, den ene litt mørkere enn den andre


Koselig å sitte sånn å se på dem , de er jo nesten "menneskelige"
Der de sitter og holder på maten sin.
De delte gladelig med hverandre, men fuglene som våget seg bortpå, blei jaget unna..


Som de ser av det øverste bildet, er jeg ute blant folk innimellom :)
Her på tur ved Bygdetunet med flere damer, bla. fysioterapeuter fra komm. 
som skal aktivisere oss "oldisene", 
men jeg tur ikke jeg har tid til å være med på det gitt. 
Må jo gi dyra mat jeg :)

Ellers blei det satt ny verdensrekord her i dag !!
Hilde var ute og renset/ børstet plenen med grasklipperen
Den jobben har ikke vært gjort før i mai i åra som har gått....
Veit ikke om det er bra eller ikke jeg,
normalt er det i alle fall ikke......

Ha ei fin vår-uke 
alle som titter innom :)

Ingen kommentarer: