torsdag 20. november 2014

Torsdag kveld

Etter all reisinga før i høst, har det blitt mest gåturer i nærområdene...
Det regner og regner, men heldigvis er det normalt regnvær her da,
 så jeg klager ikke, etter å ha sett all skade som er gjort på Vestlandet

Tvert i mot, jeg går bare og koser meg og leiter etter fine motiv
Som her i tåka på veien mot Holtefjell !!
Hørte dere forresten på radio i dag, om osten "Holtefjell" som har vunnet en stor pris i London,
på en av verdens største matmesser ?
Ikke dårlig av et av "verdens minste" ysterier å få til noe sånt :)

Når en kommer til skogs står jo raritetene i kø, for å bli foreviget !
Over her ei bjørk som klamrer seg fast til ei furu som står i myra...

På en stein ved vegen vokste denne vakre mosen, gjennom barnåler og lauv vokste
 den , og viste seg fram til oss som går forbi

Ikke langt unna møtte jeg denne figuren som sto der og glodde på meg,
Han så litt forundret ut synes jeg, men det er vel ikke ofte det rusler mennesker forbi akkurat her
Langt fra veier og stier
Bilder er forresten en viktig del av  både jobben (frivillig) og fritiden min i disse dager
På arkivet har vi nettopp gjort ferdig  neste års kalender, og fått levert ut til alle butikker og andre utsalg i kommunen
En fredag i måneden er jeg på Bygdeheimen og viser bilder, eller leser litt for de som bor der
Og - så og si hver dag går jeg i skogen med kamera på magen...
Fin og givende hobby for pensjonister syns jeg ;)

Og - til slutt - bare for å minne dere på det;
Det er faktisk snart jul igjen, denne nissen hang i treskoen borti Eldhuset og ventet på kameratene sine, han hadde blitt igjen der sist jul og følte seg litt ensom sa han :)
 
God helg til alle som tittet innom :)

Ingen kommentarer: