onsdag 12. november 2014

Onsdag

 
Hei igjen !
Dagene går som en røyk, jeg er på farten hver helg, i alle fall de siste tre helgene,
 men moro er det lell :) 
Damen over her er min tante som fylte nitti år fredag den 31 oktober
Da måtte vi selvsagt ta en  tur til henne. Hun og begge barna bor i Danmarrk, onkel Peer døde for et år siden, Asgjerd er ganske så kjekk enda. Og som vi ser var hun veldig glad for å få gaver :)
Det eldste barnebarnet hjelper henne med å pakke opp
 

Her er vi samlet rundt bordet, nitten personer var med
Vi hadde en fin dag sammen
Søndagen etter var satt av til slottsbesøk, denne gang på Fredriksborg slott i Hillerød
Det er mange fine slott i Danmark, (og vi ser masse norsk sølv på de alle)

Helga etter var det bakedag med kusinene, litt utvidet denne gang
da kolleger og naboer til damen med hvit genser også gjerne ville bake lefsekling :)

Her er vi i sving på skolekjøkkenet
Og jammen fikk vi bakt ca 90 lefser. Litt små, for den ene takka var bare 50 cm.
men så blei det flere da, og ingen var lei seg for det ..

Mandag ettermiddag dro gubben og jeg til Frili med vinterveden, det var regn og tåke
Heldigvis ga regnet seg utpå morrasida, og jeg fikk en flott tur i skogen oppover mot Holtefjell
Tåke er spennende fotovær synes jeg....

Vannplanter er flotte når en ser dem på denne måten
 
Vi har hatt mye vær den siste tida, snø, regn, snø, tåke...
Sola har gjemt seg bak skyene hele tida, dagene er ikke helt lyse.
men sånn er ofte november, jeg ønsker meg fem cm. snø og fem kuldegrader
Da vil det bli litt lysere, men det er ikke lett å få det som en vil når det gjelder været...
Og snart er det solsnu..... og jul..... og januar.....
mye å glede seg til  :)

Ingen kommentarer: