lørdag 26. juli 2014

Sommertanker....

Hei
Jeg hadde egentlig tenkt at jeg skulle være flink å legge inn en liten beretning
 annenhver dag jeg nå da

Men jeg veit ikke om det er latskap eller rett og slett
sommervarmen som tar knekken på meg
vi sitter for det meste og stønner etter frisk luft...

Men, neida jeg skal ikke klage (mye) det er en fin sommer, litt tørt,
men heldigvis kommer det noen etterlengta regnskurer innimellom

sist lørdag dro vi til Bygdetunet i Uvdal
Vi traff kjente, og fikk en flott omvisning i stavkirka der oppe
Har vært der flere ganger før, men jeg synes det er så fin, og oppdager nye ting hver gang

Denne eldgamle bautasteinen
sto oppi bakken der, antagelig en minnestein over et eller annet, så ingen skilt der...

dette er inne i Grønneflåtastua, den har kommet der de siste åra
Veldig fint restaurert og innredet
I alle fall en genial løsning på ovn/pipe "problemer"

Så var vi på besøk hos slektninger som bor så vakkert til nede ved Lågen
De har restaurert de gamle bygningene så fint...

Det blei tid til en tur nede ved elva...

Noen av trærne har navn....:)
Her er de tre "søstrene Bjørklund"
Ha ei fin helg :)

Ingen kommentarer: