mandag 7. juli 2014

det skjer......

 
Du store min, som tida flyr !
Enda godt jeg har kamera med meg når jeg er ute, ellers hadde jeg ikke huska en døyt :)
Siden sist har vi vært på tur, som var en burdsdagspresang, oppover i Dalen
Oppi der "Ingen skulle tru at nokon kunne bu "
Bokstavelig talt.
 Gården og mannen er omtalt i den siste (?)  boka til Oddgeir Bruaseth..

 
Se på pilarene under låven så kan du ane hvor bratt det er der.

Men sjøl på sånne idylliske steder blir det uvær sommetider
Og det blei det da vi var der :)
Torden så det rista i huset og regnbyger så det blei bekk på tunet etter noen minutter
Men vi satt inne og hadde det godt og tørt, og fikk servering av beste slag

En liten tur til Frili naturligvis, det må man ha...
Her med de to yngste barnebarna
De kosa seg ute på vannet i gummibåten

Og leika "Brødrene dal" inne under buskaset...

I Rollag har verdens minste regatta gått av stabelen;
To båter med til sammen åtte personer stilte til start
En heimelaga "katamaran"

Og en heimelaga "sykkeldreven" båt
med ei oppblåsbar dokke som frontfigur....
Den blei nr 2 og måtte dessverre få hjelp av redningsbåten på tilbaketuren !!!
Enda er det mye mer som har foregått oppi gamle Rollag, men det må redigeres først
Ha ei fin uke - her regner det i dag, men nå var det helt greit med litt væte på åker og eng...
 

Ingen kommentarer: