fredag 28. februar 2014

Fredag

 Dagene flyr, nå er det siste dag i februar, i morgen er det mars ! Da er det vår ;)
Når det gjelder været er det stort sett som før, gått og trist... Men heldigvis et solglimt innimellom
Sist søndag blei vi bedt på middag hos datter Marit. De har restaurert et gammelt hus og fått en hyggelig  og spennende  bolig, med gammelt og nytt i skjønn forening, komfyren på kjøkkenet er i daglig bruk nå på vinterstid
dette bildet er fra sist lørdag da var jeg med et par venninner på tur innpå fjellet. Vi tok beina fatt
for skiferdighetene er ikke helt til stede for et par av oss :)
Det var som vanlig ruskevær, men godt å få i seg litt fjelluft

Brøytekantene er to - tre meter høye enkelt steder, men veien var godt brøytet - ingen sak å kjøre

Her hjemme må en holde seg etter veiene, for stien vår har snødd igjen, borti halvmeter'n med våt nysnø gadd vi ikke å beintråkke.
 Regner med at ungdommene kjører litt med skuter nå i ferien :)
Kira er tålmodig med når vi er ute, og blir det for mye fotografering legger hun seg ned og venter
 
Det er mye snø enda, men de siste dagene har det regnet, så heldigvis minker den nå
som vi ser så titter sola fram innimellom og vi blir straks i bedre humør :)
For øvrig driver vi med et prosjekt innendørs her i huset. men det får vi se neste gang
Håper resultatet er til det bedre .....
God helg !

1 kommentar:

Barwitzki sa...

Hei Mormor - så hyggelig å se dine fine vinterbilder med snø for meg. Naturlig jeg tenker meg du har veldig glad med
våren - og fremfor alt snø er endelig bort :-) Men nå vi har mars og våren kommer - så jeg håper hurtig... vi hadde denne vinter - ikke vinter - og mennesker vilke elsker snø ikke var fornøyd. Jeg vil sende deg en stor klem... til nord.
Viola