fredag 1. november 2013

Torsdag kveld

En beverdam
 En liten nattprat denne gang
Jeg har brukt denne dagen til fulle, først dro gubben og jeg til byen for å handle litt for min del,
 og for at sjefen i huset skulle få fornyet sertifikatet sitt.
Begge deler gikk helt greit ;)
Også en beverdam, litt mindre, her renner vannet over og ned til den neste
På hjemveien var vi oppom broder'n og tok en kaffekopp og skravla litt
Jeg kunne jo mimre litt ekstra fordi han bor i barndomsheimen vår !

Jordene er grønne, nesten litt vårlig....
 
Ellers går dagene som vanlig fotoapparatet er med på turene mine
og jeg   ser både dette og hint langs veier og stier :)
Heidi og jeg gikk en runde etter en bekk her om dagen, der har beveren slått seg til,
ikke mindre enn tre dammer etter hverandre og en mengde bjørker var felt, en av dem lå over vegen og måtte fjernes, veit ikke hva tømmerhoggeren sier til det, får håpe han fant den igjen :)
Og her de lykkelige hønene til naboen :)
Nede hos naboen lever hønene det glade liv, rusler rundt i skogen og finner mye god mat
(trur jeg) Heldigvis har ikke reven fått tak i noen enda, det greide han i fjor :(

Og så må jeg jo prøve ut den nye linsa jeg fikk til bursdagen !
Over her eksempel på vann i elva....

 Og her en Blåmeis som lander på ei grein, med meisebollen rett forut :)
Her har jeg tatt meg en tur nede ved Lågen, og fanget inn kveldsstemningen der
Mye å lære enda, men du verden så moro å lære noen nytt sjøl om en er "hønngammal"
God natt :)
 

3 kommentarer:

TVT sa...

Så flotte bilder - begynner å få draget på linsa ser jeg :)

TVT sa...

Og flott tekst også selvfølgelig - men det har du jo bevisst i mange år at du kan skrive !! :)

Barwitzki sa...

Søt blåmeise du har på bildet. Takk for fine landskapbilder også.
Vi har siden i dag regn, men før vi hadde masse dager så fint vær. Og det var glede, fordi jeg har min datter og barnebarn en uke til meg og nå helgen er sønn dertil også. Til oss vi har høstferie annen uke. Dessverre all reiser hjemme i dag igjen - arbeid og skole. Kanskje jeg legge i blogg noen bilder. Ha en herlig søndag også. Klem fra Viola.