torsdag 14. november 2013

Nattprat

 Høsten er her, men vi har et nydelig vær, mildt og de siste dagene har det også vært sol
Det kom et snøfar, men det er så og si forsvunnet
Til gjengjeld blir det mange fine isformasjoner i bekker og veikanter, som her  :)
 Ser man nøye etter finnes det noen fargeklatter i skogen enda
her like utafor jordeskanten...
 Og her ved hytta, jeg fikk en liten tur dit i helga, sol og fint på lørdag - tåke på søndag
Men deilig å være ute i skogen likevel
 I dag kjørte jeg opp skogsbilvegen, og gikk inn til Stabekktjern, det var strålende sol og rundt null gr.
Så jeg tok likegodt med meg formiddagsmaten og satt her og spiste den ;)
Kunne ikke klage på utsikten - det var bølger på isen, men bare som fargeskiftinger.
 Ganske spesielt synes jeg 
 Den lave novembersola lagde skyggemønster på snøen, det er vel ca. 5 cm. nysnø så det var ikke vanskelig å gå, myrene er ikke frosset til så det gjelder å finne de tørreste stedene å sette beina
 Til og med Mikkel rev hadde skjønt at det ikke var trygg is !!
 
Ganske så fint, og det korter av på vinteren når vi har slik en fin høst
 
Og jula er i anmarsj, mandag var det flatbrødbaking
og lørdag er det lefsebakst med kusinene ;)
 
Det blir trivelig - hvis vi greier å lage en "god" deig da, det er nemlig ikke bare enkelt
å huske presis hvordan var for et år siden - mel til passelig deig veit du..........
 
God natt, ha en fin novemberuke !!

2 kommentarer:

amo sin blogg sa...

Det er så godt med ein lang mild haust, vinteren blir ikkje så lang då. Fine bilder. Det er nok kaldare hos deg enn her som har vore storm og regn i dagevis, og 8-10 grader.
Lukke til med lefsebakinga !

Fin ettermiddag frå Anne-Mari

Barwitzki sa...

Sist ferie i Vestlandet jeg spiste lefse endelig. Ha masse glad med bakke og sammen moro... takk for fine bilder - til oss er grønn enda.
Ha en herlig fredag og helg. Hilsen kommer fra Viola.