onsdag 28. november 2012

Onsdag


            Jamen hjalp det med vinterbildet jeg satte inn her - nå har vi fått hvit vinter igjen :)
På mandag  var jeg aleine i heimen, det var gråvær og snø i lufta
arbeidslysta var helt fraværende, og jeg satte meg i bilen og dro til Åmot for å besøke Åse, som vi var nabo med fra 1960 - 65
 
Da bodde vi i barndomsheimen min i Svene, og hun og familien bodde på nabogården. Siden har vi holdt kontakten sjøl om både de og vi har flyttet et par ganger etterpå
Nå har hun kjøpt seg et koselig rekkehus i Åmot, praktisk og nær sentrum med butikker og lignende
 
Når jeg skal på den kanten tar jeg bestandig veien over "åsen"  først over til Lyngdal og så en snarvei derfra til Bingen og Åmot. Koselig -  det tar kanskje litt lenger tid, men i kilometer er det kortere, og så har jeg fin hvit vei hele tiden, i motsetning til å kjøre riksveien som er saltet og sølete
Og slike små idyller som over her er det hele veien. Isen hadde ikke lagt seg på dette vatnet.


 Vi pratet om gamledager, om gamle kjente og naturligvis om ungene våre :)
Spiste smørbrød og kaker, og tida fløy. Ute lavet snøen ned
Så kom brøytebilen og skulle rydde i gårdsplassen og parkeringa der jeg hadde satt bilen, så  jeg fant ut at det passet å bryte opp.
 Hjem tok jeg veien om Blåfargeverket og opp til Vatnås og hjem over Lyngdal igjen. Det var et nydelig blått lysskjær overalt  og jeg måtte stoppe et par ganger for å feste det på skjermen !!
 
 
Tirsdagskvelden var jeg på Rødberg for å vise bilder på julemøtet  til Hørsellaget
vi spiste deilig julemiddag med en kjempestor bløtkake til kaffen etterpå
 Da har vi på en måte tjuvstartet på jula i år.
Vi pleier å være forsiktige med julemat før jul, for det ødelegger den gode julefølelsen synes vi
Så i andre førjulsfester får vi finne på noe annet.
Vi skal blant annet feire et 80-årslag i midten av måneden. Da blir det vel noe elgekjøtt tenker jeg :)
Ha ei fin hvit vinteruke !
 

1 kommentar:

amo sin blogg sa...

Jøje då kor mykje snø du har hos deg.
Her er nesten vårleg i lufta og regn. Rart med den store forskjela i dette landet.
Flotte bilder du har.
Og så sit eg å tenkjer på at du er flink og sosial, pleier gamle bekjentskap og er med på mange ting.
Eg er nok ikkje så flink til det. Litt, eller helst er det helsa som avgrensar, men eg kunne nok vere meir aktiv sosialt..

Ynskjer deg ei fin veke vidare :)