søndag 21. oktober 2012

Søndag

 I formiddag var det tett tåke overalt, men jeg ville ut på tur,
så jeg smurte niste og pakka sekken - med stavene baki bilen var jeg klar til å dra
 Da jeg kom oppover i lia letnet det og blei riktig så fint vær- nysnø og mildt-
 Nesten litt vårstemning med fossende bekker
Denne blei døpt "Minigarafossen"  fin ikke sant ?
 Her er første delmål; Hestesprengdammen, hvis dere ser nøye etter så går det en  steinrøys fra der jeg står og forbi furua som står midt i steinura Minner etter laktervedfloyting til Sølvverket
 Der skulle jeg rett opp til høyre, over bekken og oppover bratte bakker til jeg kom opp til "Natten"
 Her  oppe er det utrolig flott utsikt, her Senhovden, den er ikke langt unna, borte ved Sørkje -
en kan se Norefjell, som er helt hvitt av snø nå, vi ser til Knutefjell og Skrim ved Kongsberg og naturligvis til Ble
 Tåka ligger fremdeles nedi bygda, men det er laget hull  til noen åkrer på østsida Lågen !
 
Og her sitter jamen kjerringa med staven(e) og spiser nista si !!
Fortsatt fin høst, med mange soldager - kanskje !!

2 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Klem til kjerringa med staven!

Livet i Nord sa...

Jammen fikk du deg en flott søndagstur!
Takk for at jeg fikk være med:)