lørdag 8. september 2012

Lørdagsmorgen

 

Fullmåne over Øståsen
God lørdag !  Jamen har uka  gått uten at jeg har vært inn og skrevet noe som helst !     det betyr ikke at det ikke har skjedd noe, snarere tvert imot !                                    
 Fullmånenatten blei tilbrakt ved Fiskum gamle kirke, Dagfinn Kolberg hadde konsert der med bilder, historiefortelling og sang. På grunn av manglende opplysninger i avisa, fikk vi ikke kjøpt billetter tidsnok, - alt utsolgt -  men de var så greie at de rigget opp høytalere ute så folk kunne følge med derfra. Vi var en stor flokk som satt ute på tepper og campingstoler, og så månen komme opp over åsen mot øst !

Fiskum gamle kirke er ei steinkirkke fra 11 - 1200 tallet og ligger fint til nede ved Fiskumvannet. Vi fikk med oss både naturopplevelsen det var å følge månen som rullet opp over åsen, med musikkfølge fra høytalerne som sto plassert ved kirkeveggen
 
Måneskinn på Fiskumvannet
Ellers går dagene med til mere kantarellplukking, og nå begynner tyttebæra å modnes, da blir det vel noen turer med den sporten !!                                                            
 
 

Muligens Numedals fineste postkasse

Jeg fyller år på denne tida, og har hatt et par dager med forbereddelse til den ! Det er jo slik at når vi skal ha barn og barnebarn på besøk må vi regne med ca 20 - 22 personer. To- tre venninner pleier også å stikke innom så det blir fullt i stua !!
 Og det er noe jeg liker, masse folk, prat og latter. Heldigvis er alle med på servering, oppvask og sånne ting, så det blir bare moro det også (Sjøl om jeg må hvile litt etterpå )                 Været har vist seg fra sin beste side noen dager nå, en natt var det bare 2 + men plantene berga seg. Det er jo tiden for nattefrost, så de har vel gjort sitt for denne sesomgen. noen har jeg tenkt å overvintre nede i kjelleren, så de må passes litt ekstra på !
Nå er det vel på tide å komme igang med noe fornuftig denne lørdags morgenen,  
Sylte plommer, som jeg fikk i går feks. Og ikke minst komme seg ut i skog og fjell !!!
Kanskje med bærpelleren til høyre her i sekken, den er gammel og god, omtrent like gammel som meg ! Da kan dere regne ut sjøl ;)

PS:  I dag er PC' n helt umulig, den har sammestilt tekst og bilde ved "Fiskumkirka" jeg greier ikke å skille dem ?  så slik blei det !
                        Ha en fin Lørdag

1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Gratulerer med overstått bursdagsfeiring!
Klem!