lørdag 4. august 2012

Lørdag

Det er lørdag, og jeg har ikke skrivi noe på ei uke !
Tida flyr, vi har vært her og der....

 På tirsdag dro vi ned til Skien, og litt ut mot "havet" til en idyllisk plett som ligger like ved Svaneviken. Der residerer to av våre aller beste venner ;) Du ser dem ute i vannet i sitt sedvanlige kveldsbad, Gubben og jeg satt på tilskuerplass på verandaen, siden badetøyet lå igjen hjemme
 Vi satt ute til langt på natt, det var lunt og godt og helt vindstille
etterhvert steg månen opp og vi fikk en eventyrstemning vi sjelden har opplevd  !!
Ikke noe topp bilde, men den trollske stemningen er der. (Synes jeg)
 Dette bildet er fra igår, det kom et forskrekkelig regnvær, med torden Jeg prøvde å få med de dramatiske skyene og en regnbue over vognskjulet, men var litt for seint ute, innen jeg fikk løpt inn etter kamera og ut på tunet igjen var det hele mer eller mindre løst opp.
Været kom innom seinere på kvelden, men da gadd jeg ikke ut :((
 Jeg hadde fått i oppdrag å ordne litt på stabburet før gjestene skulle komme, og resultatet er her, Bittesmå roseknopper i et bittelite krus i et bittelite vindu :)
 I bokhylla vår står ei bok som heter "Under kroners tak", her er jeg bokstavelig talt under kroners tak. Vi plantet for lenge siden to bjørker langs innkjøringa til tunet, seinere kom et lerketre som står i nærheten, disse danner en trekant og greinene fletter seg inn i hverandre, så det blir ett tak
Lerketreet har tett i tett med små kongler, de er så fine å bruke til dekorasjoner på bordet og ellers !

Nyt resten av sommerdagene fokens !!

Snart kommer høsten og vinteren......

1 kommentar:

amo sin blogg sa...

Alltid så fine bilder hos deg.
Nyt sommaren vidare !