torsdag 26. januar 2012

torsdag

Torsdagen blei en kjempe hyggelig dag, tre gode venninner fra Holmestrand kom oppover, og sammen med Kari fra Flesberg dro vi opp til Stasjonsfruene for å spise god mat ;)
Der kunne vi velge mellom flesk og duppe, stasjonsburger og (stasjons) -sandwich, vi valgte alle - ikke hver oss da, men litt forskjellig Godt var det, så var vi på omvisning i "annen etage "
gjestene var godt fornøyd med det de så ;))
Etter at damene hadde reist nedover igjen, gikk "Hønemor" og jeg en lang kveldstur
Egentlig ikke så lang i kilometer, men i tid....Snøen lavet ned og lagde et trolsk landskap rundt oss. Vi var skjønt enige om at det er ikke til å undres over at folk så troll og tusser før i tida
I tussmørket blir ikke bare alle katter grå, det blir spennende skapninger både her og der rundt i skogen
Det var mye snø som hadde kommet etter sist vi vasset der, og etterhvert som det blei mørkere blei det vanskelig å se sporene. så enkelte steder sto vi i snø til over knærne
Til og med Kira var litt bekymret - om jeg kom meg helt hjem, hun komm tilbake og så etter om jeg var der ;) og det skal jo mere enn noen snøhauger til å knekke gamle skautroll !!
På hjemveien ver jeg innom hos "Hønemmor" og så på alle de fine gamle bøkene hun hadde kjøpt hos antikvaren !! hadde det ikke vært så fullt i huset mitt så hadde jeg hivd meg på bøølgen jeg også, må bare se om det er noe som kan byttes ut ??
God helg rundt i de tusen hjem !!
I morra tar jeg en liten hyttetur til Dagali- lenge siden sist nå........

1 kommentar:

Heidi sa...

Takk for en kjempeartig tur! Det var veldig moro å nyte den vakre snøhvite skauen i skumringen og etterhvert også i mørket sammen ;-)

Håper at det står bra til med deg idag, og at du koser deg!:-)

Velkommen tilbake til mer nostalgisk blaing i bøker;-)

Vi snakkes! :-D