onsdag 6. april 2011


Etter frokostklubben i går, fant jeg ut at jeg skulle ta en tur på hytta. Jeg skulle til Kongsberg i dag og da blir det kortere å kjøre dit, enn å reise enn å reise hjem, og så nedover igjen i dag

Dessuten var det lenge siden jeg hadde hatt alenetur dit nå, enda en god grunn til å svinge oppom. Veien var bra, ikke alt for sølete, mildt og fint vær, det tina og rant i bekker og stikkrenner.


Det kom endel regn i går på dagen, og dråpene hang i greinene overalt !

Jeg rusla etter veien, for skiløypene går stort sett langs vatna, og de var grå,

og så ikke særlig sikre ut


Det var ordentlig vårstemning i skogen med fuglesang og mildvær

I dag tidlig da jeg holdt på å pakke ut i bilen så jeg en flott rød fugl på hyttetaket, den virket ikke spesielt sky, men forsvant opp i noen graner før jeg fikk fram fotoapparatet, har leita i fugleboka, men det er flere som ligner; grankorsnebb, rosenfink og konglebit. Kanskje det er den siste, konglebiten, for det er utrolig masse kongler på grantrærne På bildet over har jeg prøvd å få fram vannet som renner ned ved veikantene,

det er så en ser at snøen forsvinner....


Dette er også en bekk i vegkanten, fin synes jeg ;)


Så spørs det da, om mildværet holder seg, i natt er det spådd regn


helt greit for meg at snøen forsvinner, påske eller ei....


Nå er det snart natta. Ha ei god natt alle som sveiper innom her :)

Ingen kommentarer: