tirsdag 18. januar 2011

Tirsdag

Mandag morgen dro jeg til Kongsberg - til min aller beste aromaterapeut, og massør !!
Det er verdt hver krone å komme dit på behandlig !
Medisinbruken har minket betraktelig, og det er bra for helsa !!
Etter å ha gjort noen ærend i byen måtte jeg oppom hytta for å hente diverse saker.
Jeg kjørte østover rett mot månen !!!!
Ved Breimyr måtte jeg stoppe og ta noen bilder,
Foran meg var fullmånen, og da jeg snudde meg var det solnedgang mot vest :)

Den lyse stripa til høyre er ikke et stjerneskudd, men fartstripa etter et fly


Vel framme ved Frili var det vinterprakt på sitt vakreste, bare et skjær i sjøen, jeg måtte hjem igjen med en gang - pliktene kalte.... Men det skal være sikkert - det er ikke lenge før jeg skal dit igjen, og da blir det for noen dager....

Fine oppkjørte løyper i "snilt" terreng
akkurat passe for ei som ikke liker stor fart i bakkene ;)

I dag har vi hatt hyggelig besøk av to karer, en med en koffert full av gamle bilder, jeg inviterte han til å komme på fotoarkivet i morra. Men først plukket jeg ut de som jeg ville ha i mitt eget arkiv, fine gamle fjell- og seterbilder.
Minner fra en barndom og ungdom som var fyllt med arbeid og fjellturer !!
Digitalisering er jamen bra for oss tilårskommende også !!!
Nå er de sikret for kommende generasjoner, med navn og årstall - der vi visste det

4 kommentarer:

Heidi sa...

Det er så flott at slike bilder blir bevart, dere gjør en kjempejobb altså! :)

Kamerasamleren sa...

Hallo Mormor!
Fint å se at du har kommet deg opp av senga igjen. Hadde vel ikke regnet med annet. :)

Ville heller ikke ha tatt det som et sjokk om blogg adressen har vært fra månen, det kommer vel snart fra den her kanten også. :) Er imponert over den farten du greier å holde på aktivitets nivået ditt.

Stadig imponerer du meg angående den gamle historien og interessen for den. Det er av uvurderlig betydning, ikke bare for deg, men også for etterkommerne. Det er det ingen tvil om.

At du fikk lyst til å returnere til hytta snart igjen, er heller ikke vanskelig å forstå, du er ikke alene om det heller. Flotte omgivelser viser du oss igjen du koser deg i, når du er der.

Nå er det en av mine "plikter" som kaller, et nærmere møte med sofaen for å samle krefter for resten av kvelden. Kos deg videre med dine gjøremål utover dagen og uka. Klem fra en "mormor - fans" i Trondheim.

Stubbetufsa sa...

Å, ja, du, jeg graver også etter gamle bilder. Evakueringa her i 1945 fjernet jo en drøss med bilder, men det viser seg at noen hadde bilder med seg i knyttet de kunne bære med seg! Ikke til å tro! Men de tok jo liten plass, og det var minner som betød mye!

Du har fine turer innimellom!

Bestemor Drillo sa...

Ja Aromaterapi er gull verdt! Lenge siden jeg var på benken ! Vakre og stemningsfulle bilder hos deg!
Jeg har tatt opp igjen slektsforskning, noe som jeg bedrev for noen år siden! Nå har sønnen blitt med så vi jobber i sammen på Geni, en webbplass for slektsforskning! Der oppdager man mye artig!