søndag 2. januar 2011

Søndag

Det er 2. januar 2011. Må liksom øve seg på å skrive det.....
Det tar noen dager før det går inn i systemet mitt ;)

Året blei behørig gått inn i går formiddag, jeg og svigerbarnebarnet gikk tur på gamle stier
Og skogen gjemmer mange hemmeligheter rundt her - det gjelder bare å se dem

Bakom buskaset her står et nydelig lite stabbur, tjærebrunt og slitt av tidens tann
"Det første du gjør på nyttårsdagen, skal du gjøre hele året"
Var et av mammas mange ordtak, så da skal jeg vel fortsette og gå rundt i bushen her jeg da ;)) Jeg har jo forlengst oppdaget at det er den beste medisinen min, så jeg har ikke tenkt å slutte med det nei...

Utpå ettermiddagen i går hadde vi bedt noen venner på middag, vi var sju til bords

Det er så hyggelig å komme sammen slik, vi er jo pensjonister og har ikke så mye å finne på, derfor er det godt å sitte sammen, mimre om gamledager, snakke om slekt og slektskap, som er en populær hobby blant noen av oss, da må vi fram med Rollagbøkene og Flesbergbøkene og sjekke og dobbeltsjekke !!
Hvem var gift med gamle NN på den eller den gården i nitenhundreogdentid ??? Og hvor blei det av dem, flyttet de ut av bygda, eller tok de over en gård ???? Mange slags hobbyer en kan fordype seg i ;) Det kan visst også kalles slektsgransking ...

Uansett, vi hadde en fin ettermiddag og kveld,
og håper vi kan fortsette med slike dager lenge enda
Vi synes vi merker at dagen er blitt lengere allerede, sola kommer lenger og lenger opp over tretoppene for hver dag, kuldegradene er blitt litt mindre, så det er godt å komme ut, håper de holder seg her, rundt ti minus - det sånn passelig å være ute i...
Nei nå får jeg vel gi meg med denna "pludringa"
Se å komme meg ut i skogen igjen ;) Kanskje jeg får et glimt av elgen igjen, gjorde faktisk det her om dagen, det er en liten halvannetåring som pusler på rundt her.....

4 kommentarer:

Heidi sa...

Takk for koselige turer i helga! Syntes nå du driver med så mye forskjellig hele tiden, så lite å finne på kan du ikke ha ;-)

Det kan virke som om sola har blitt litt mer tilstedeværende allerede ja, det blir iallefall mer og mer av den fremover. Deilig!

Sees om en halvtime ;-)

Bestemor Drillo sa...

Herlig tur og så sunt!
Håper det nye året oppfører seg godt og gir oss mange gleder, mormor!
Ha en fin kveld! Klem!

Stubbetufsa sa...

Pass deg nå bare for den elgen!
Vi har ikke rasfare her, men hvis vi skal til Tromsø, er to ferger innstilt p.g.a.rasfare i området mellom fergene.
Men vi skal da ikke til Tromsø?
Hehe...

Ingun sa...

Så hyggelig dag...
Slektgransking er en flott syssel. Jeg holder også på med det innimellom. Skriver egentlig bok fra bestefargården min;-))
Godt nyttår til deg i Rollag!