søndag 31. oktober 2010

Søndag

Den aller siste oktoberdagen kom med strålende sol, vi har flytta klokka tilbake en time, og dermed blir dagen litt lengere i dag !

Jeg har prøvd å være litt husmor på morningen, og nå vil jeg ut i skogen. Knoklene trenger å bli lea litt på ;))

Fredagens bildevisning blei tatt godt imot av pensjonistene i Veggli. De synes det var moro å høre om Vasaskipet, og fra båe Altatur og Tysklandstur ...

Sjøl vingler jeg litt mellom å like Finnmark best eller Vasamuseet ! Jeg visste det er flott nord i landet, og at folka oppi der er kjempegreie ;)

Men det var nytt for meg den historien om Vasaskipet, trolig verdens dårligste skip når det gjelder seile-egenskaper !! Bare 500 m da gitt :o)

Uansett, det blir mere bilder neste uke, da er det Rollag som står for tur .

Gårsdagen gikk forsåvidt stille og rolig hen. Jeg tok meg fri og bare kosa meg, gubben på jakt og alene hjemme !! Da fikk jeg ro til å lese ei bok av vår "nye" krimforfatter" Knut Lindh

Ganske bra tror jeg, han gikk ikke rett i hjertet, men jeg har lest så mange nydelige bøker i det siste, så jeg er nok litt borskjemt på området.. På topp nå ligger ei bor som heter: Mofongo ! den er bare nydelig.... Forfatteren heter (tror jeg) Samartin til etternavn

I dag skal vi feire eldstedattera sin bursdag som var på torsdag. Gleder meg til det. Har pakka inn to pakker i dag ;)

Ha en nydelig høstdag alle sammen, nå går jeg ut ;)

1 kommentar:

Heidi sa...

Takk for sist! Kjempekoselig kveld! Du får kose deg masse på tur i morgen. Første november og fortsatt snøfritt!