torsdag 22. oktober 2009

Torsdag


Onsdag var det som vanlig fotodag. Vi synes vi har kommet godt igang nå, med å legge på tekst, komprimere og sende inn bilder og koble sammen tekst og bilder på nettet ;-)

Skanninga går jo så bra, to av oss la inn 40 bilder på 3 - 4 timer, gamle flyfoto fra tidlig på 50 - tallet. Med meget god kvalitet. Moro !

Det som vi ser fram mot nå er å få lagt alle bildene inn på kommunesidene, så alle som er interessert, kan få se dem. Fremdeles mangler vi bilder fra arbeidsliv og familieliv og feks av 17. mai, - julefester osv

Dette gamle bildet av min kjekke bestefar ved Svartskurd-vannet, er et eksempel. Her er han 90 år, og er med på tur til sitt fødested, Svartskuren mellom Ulland og Vestfossen


Familien flyttet derfra ved århundreskiftet.

Her på dette bildet er en av mine kusiner og jeg sammen med bestefar på nittiårsdagen

Legg merke til forkle ! Jeg var fast kjøkkenhjelp når det var selskap !!



Etter fotojobben i går kveld, fikk jeg første sending av høstens smultringer, av bygdas beste smultringmaker ;-) Nyyydelig, vi har smakt !

I dag lukter det juleforberedelser i huser. Jeg har kokt sylte på gamlemåten, og nå ligger den i press. Hadde i masse gelantin og fleskesvor for at den skal "holde sammen" etter fryseprosessen også

Om en måneds tid nå så kan vi begynne å tenke jul !

Kanskje se over nisser og annet og ta fram en av og til, så skpat og huset blir ordentlig fullt før julehelga ;)

Ja, nå må jeg se å bli ferdig med pakkinga, skal dra klokka 0510 i morra tidlig ;-)
Egentlig skulle jeg vært på Veggli og hørt på denne taterjenta som skal komme, men jeg må passe barn.
Både mor og far skal opp å høre på at kommunestyret dreper Rollag :(((((

Ingen kommentarer: