lørdag 8. august 2009

Søndags morgen



Så er denne uka til ende, Tida går bare fortere og fortere, ikke før har en begynt på mandagen så er hele uka gått. Men det betyr vel at man ikke kjeder seg det da ;-)


I går var jeg og ei venninne til Vestfossen på fotoutstilling, maleri utstilling og minikonsert med Dagfinn Kolberg. Det var en trivelig opplevelse. De gamle fabrikkbygningene ved Fredfoss har blitt pusset opp, og har blitt så fine Vi var i det såkalte Shoddy-huset, der er det glassblåseri, og lokaler til utstillinger både i annen og tredje etasje. Det blei servert vin, mineralvann, kaker og skaukaffe laget på svartkjelen til Dagfinn. Han hadde laget seg en leir, med soveplass og "bål" og furustrang til ved !!Masse flotte bilder og malerier. Skulle gjerne kjøpt noen, og det var spesielt et maleri jeg falt for, det var av den gamle Sundhaugen-brua og jeg husker faktisk den brua fra jeg var unge og satt bakpå sykkelen med tanta mi !!


Men desverre er veggene fulle av familiebilder og de har jeg jo slett ikke lyst til å kvitte meg med. Stil eller ikke stil :o)
Etter dette var spørsmålet om vi skulle spise og hvor ??

Og jeg er jo meg sjøl lik, så jeg mer eller mindre insisterte på at vi skulle kjøpe med kylling m.m. og kjøre Bingen hjem og ta turen innom hytta, så vi kunne sitte der og spise. Det blei rekti' koselig det !! Fint og varmt i sola, stille og fredelig.

Nå, på søndagsformiddagen venter vi på at Tante Marit skal komme og spise middag med oss. Steinar var innom her med en flott fjellørret til oss og den var for stor til to peroner, så dermed blir vi tre !! Da får vel jeg være litt husmor, i stedet for å sitte her å leike ;-D

Ha en kjempeflott søndag alle som ser innom, og forresten så skal vi til Veggli å spise kake etterpå ..... Denne dama fylte tolv år i går og det må feires !


Ingen kommentarer: