lørdag 1. august 2009

Fredag

Vi skriver fredag kveld, nesten natt - Det har vært en deilig dag etter ukesvis med regn, og nå i kveld var det helt blankt, og en særdeles vakker solnedgang.

Bildet til venstre er et bevis på det ! Kunne sikkert vært "pyntet" på, men jeg liker at bildene forteller sannheten ;-)

Uansett er det godt det endelig ser ut til at vi får litt bedre vær, det har vi fortjent :)

Det er tid for innhøsting, og jeg er så gammeldags at jeg liker å plukke/kjøpe bær og lage syltetøy og saft som jeg setter i frysen, det er så godt å ha en sommersmak i januar og februar, både jordbær og bringebær og blåbær er godt å ta fram vinterstid og servere med fløte på !!

Du Numedal du vene, med fagre fjell og fjord.....

Et annet gode med slike bærturer er mange fine naturopplevelser, som her, hvor vi ser Bergsjø og Bergangrenda i "fugleperspektiv"

Også de nære ting er verdt å ta en titt på:


Her en fin moseart som jeg ikke husker navnet på !
Og under en merkelig kjuke som vokste på en stubbe, den ligna på et hestebein !! Den satt helt fast, hadde vokst opp der !


De siste bildene er tatt på turen vi hadde nå i ettermiddag, og vi fant omtrent en kilo kantateller ! Det blir mange gode elgegryter til vinteren ;-)

På hjemveien så vi denne flotte humla den var meget opptatt med å sanke honning fra denne blåknappen, bare bakstussen var synlig, resten var nede i blomsten !!

Vel møtt på låvedans i morgenkveld, der blir det liv......

Ingen kommentarer: