lørdag 18. april 2020

Våren kommer nå.......

På tur  i Lyngdal

Hei !
Nå var det på tide og oppgradere litt her syns jeg !
Fremdeles er det untakstilstand på grunn av Corona'en, men nå virker det som 
folk har kommet inn i en rutine, i alle fall på våre kanter av landet.
Litt forsiktig tilnærming til dagligliv, men en kaffekopp eller tre med naboen og slikt
Naturligvis med behørig avstand til hverandre, og fortrinnsvis ute på verandaen o.l.


knipset fra bilvinduet på en av turene

Nettopp på grunn av smittefaren har det blitt mindre og ta seg til i ledige stunder
Derfor har Gubben og jeg vært på utallige bilturer rundt i dalen
og litt utafor den også. Små sideveier, og fjellveiene har blitt flittig brukt
Med og uten termos og kaffe m.m. 
Og bokreolene har blitt saumfart etter noe å lese
Heldigvis har jeg noen hundre bøker og ta av, og mange er fine å lese omigjen...


Våren titter fra i form av løkblomster og gåsunger
Disse raringene over her er etterkommere av noen svibler jeg
 puttet i jorden for minst tjue år siden. De har blitt mye mindre, 
 kanskje kommet tilbake til planten de blei foredlet ut fra ??
Edelweiss eller noe sånt...


Turene i skogen tar seg opp nå som det blir mindre snø, 
og ettersom jeg for det meste går aleine, må jeg bruke meg sjøl som motiv
Her et forsøk på å posere ved ei gran !
rakk det nesten, før den knipset :)
Ønsker dere alle ei nydelig vårhelg, og aller mest ønsker jeg at vi 
kan gå sommeren i møte, uten frykt for smittefare !!!

Ingen kommentarer: