tirsdag 9. april 2019

Jeg velger meg april......

Besøk hos min 90 - årige tante 

Hei på deg !
April er liksom måneden med håp og nye planer...
Sjøl om en er "litt oppi åra" så går det liksom ikke an å la vær å tenke
framover.... Planter man skal kjøpe, forandring på uteplassen,
 turer man kan tenke seg å være med på, ny sommerkjole ?

Solnedgang

Er ikke sikkert det blir noe av det, men det er vel lov å drømme ?
Jeg for min del, tenker ofte på at jeg skal gjøre "ditt og datt"
Men, så går dagene, og så blir liksom tiden borte ?
Jeg gidder ikke å bli sur og lei likevel, for jeg har det jo bra 
som jeg har det likevel, med de vante tingene jeg driver med


Små ting, som å ta bilen ned til min venninne, og gå tur å se på
 våren som baner seg vei i elva feks.  Og lager hjerte i elva
Så vi har noe og undres over....igjen !


Sitte ved vinduet og titte på fugler, og ekorn som koser seg rett utenfor
er jo balsam for sjelen :)


Traske langs elvebredden og oppdage at det går mot sommer



Se skogen speile seg i det stille vannet
Berre lekkert....


Rødstrupen er fast gjest på foringsplassen i vår
Har sett bare en, i en svær flokk med Bokfink, han så ut
 som han var litt forskremt over alt leven bokfinkene lagde, 
da slåss om maten og bærer seg verre....
Men - han holder stand...



Akkurat nå er jeg glad og mett og litt sliten etter en lang gåtur
med datteren, som har seter på "fjellet"
Vi trasket i skisporet (som var veldig hardt) og så på utsikten
mot Lyngdal og Sigdal i solsteiken - blei så påskebrune at......



Her er utsikten fra seterbua, vi sitter og nyter
 stillheten før vi reiser hjem
TAKK !!

Ingen kommentarer: