mandag 25. juni 2018

Slektstevne og litt til


Så har vi rundet Sommersolverv, og dagene blir kortere for hver dag
Men først skal sommeren nytes !
Som feks. jeg har gjort nå i helga :)
Søndag formiddag dro jeg til Bingen for å være med på slektstreff
Det var trivelig. Ikke så mange frammøtte som i fjor (da hadde vi Amerikabesøk)
Men nå fikk vi snakket med alle som var der


Denne dama står på og lager mat, serverer og passer på at folk har det bra !
Tusen takk :)
På trappa er det diverse bilder og tavler med opplysninger om folk som har vært
Forfedre og -mødre, tipp oldeforeldre og tipp.tipp....osv
Moro ! Også moro og finne ut hvor linjene våre møtes
De som har studert dette har lagt ned et stort arbeide...


Etter treffet tok  noen av slektningene, meg inkludert, en tur rundt i 
området for å se på gamle tomter, der forfedrene har bodd
Måtte lage disse bildene i sort/ hvitt for illustrere den stemningen vi var i :)


Dette er fra Svartebekk, navnet sier oss at det nok ikke var bare glede ved å bo her
på en liten plass innunder Holtefjellmed ca ei mil til nærmeste tettsted Hokksund/Drammen
Eller "Nøstetangen" og  "Branes" som det het i gamle dager


Her et bilde av restene etter "Steingrimplassen" som var bebodd til rundt 1879
Omkretsen på grunnmuren viser at det ikke var noe herskapshus som har stått her
Flokken "min" og jeg skiltes her og dro hver til vårt....


 Og det blei naturligvis en tur på Frili, siden jeg var på de kanter
Greier ikke å kjøre forbi et vegkryss som går dit......
Da dreier rattet nesten automatiskden veien :)
Det blei tid til en stille stund nede ved vannet og nøkkerosene før jeg kvelda
Litt drag i lufta blåste bort eventuelle mygg og knott, så det var godt å sitte ute


Og tilbake på hytta, kunne jeg beundre og nyte synet av nøkkeroser
helt til det begynte å mørkne........

Og en annen ting jeg har sett de siste ukene er antall "seere"
 som har vært innom bloggen min
Nå er det bare ca. 400 som mangler før det bikker 100000  !!!!
Ikke i min villeste fantasi kunne jeg tenke den tanken da jeg startet for 
snart 10 år siden:)
Takk til alle som ser innom, og spesiell takk til de som 
kommer med en kommentar i ny og ned
Håper hjernen og helsa forøvrig holder ut litt til 
"God ettersommer"