lørdag 12. mai 2018

Ut på tur.......


Denne gangen kan dere få være med på biltur
Til Sigdal, og litt i Rollag
Hjortene gikk på et jorde i Rollag her om kvelden da vi kjørte hjem 
Måtte sitte i bilen å ta bilder, for de er ganske sky på denne tiden av året

 Og etterhvert, snudde alle baken til oss og ville gå til skogs igjen
Da kjørte vi vekk, så de fikk spise litt til, i fred og ro..

Så dro vi til Sigdal, gubben hadde time hos tannlege
Og jeg ville gjerne innom gartneren for å kjøpe noen blomster
Litt tidlig egentlig å plante ut noe,
 men de står i potter på gangen og så får jeg prøve
å huske på å sjekke gradene før jeg legger meg om kvelden...
Og som vanlig må vi oppom eldstedatter 
når vi er i Sigdal, der vanker det alltid god mat
Og- god prat :)


Vi var litt tidlig ute, så det blei en runde på Østsida
Fjorden gikk flomstor 



Noen steder var det vann helt opp til vegen, 
der hvitveisen blomstret i fleng !!


Og kirka ligger fint til på ei høyde nede ved sentrum
Her har jeg sooma inn, så den kom litt "nærmere"


Denne masta er også et kjennemerke i Sigdal
Regner med at den sørger for signaler til
 PC. Telf. og kanskje TV. ?


Simoa var imponerende da vi kjørte hjem over Kolsrudbrua

   
Roa seg litt der terrenget flata ut,
 og våren farget jordene grønne, 
Hjemveien gikk som vanlig over ved Vatnås kirke
og forbi Lauvnesvatnet mot Lyngdal, Stuvestadgrenda og hjem
Små krokete bygdeveier med koselige gårder innimellom
og nesten ingen møtende biler....
Det er bilferie for oss :)
Gjerne med kaffe og nistemat i bagasjen :)
Ha ei fin helg !
Med eller uten biltur :)

1 kommentar:

Lillian "sognafaret" sa...

Den masta har jeg vært på tur opp til for et par år siden, bratt ja, men absolutt verdt turen når man først har kommet opp. Sigdal har mange pene steder en kan besøke.