tirsdag 23. januar 2018

Snø og litt til.....

En vakker soldag ved Kjørkjevatnet


Ja hva annet skal en snakke om nå, enn snø ?
Mye  snø, tørr snø, tung snø og nå i skrivende stund våt snø :(
Jeg liker snø, men det må da være måte på !
Det er liksom enten eller,   biler og busser sklir av veien,
 brøytebilene kommer ikke fram - derfor heller ikke folk som skal på jobb osv.
Skjønner ikke helt jeg, "før i tida"   (Det så bestefar støtt - noen sammenheng) ????
Ja altså før i tida, da jeg lærte og kjøre bil var det snø da også, mye eller lite 
Men vi bar oss da ikke sånn ? Nå er det jo svære svarte overskrifter om 
Monstersnø, ekstremvær, trafikkkaos osv
Vi sto i veikanten og satte på kjetting, blei eventuelt dytta opp bakken av en kameratflokk
Eller i verste fall tok beina fatt :)


Men nok om det, vi pensjonister som bor "på landet" lever vårt liv stort sett som vanlig
Går en tur, alene eller fler sammen, langt eller kort
Og forsikrer hverandre at vi har det godt og kan ikke klage :)
Det gjør vi jo heller ikke - nesten


Her om dagen blei det en god lang spasertur på Fjellveien 
Strålende sol og nysnø på skog og fjell

Jeg har også vært på langtur for å feire søsters bursdag
Trivelig og ikke minst bra for kjøreferdighetene mine
Viktig å holde de ved like :)

En av gjestene på fuglebrettet i Maura 
En blyg liten ekorn :)

Fine motiv langs veien da jeg kjørte hjemover

Utsikt til sommerfjøset en snøværsdag....

Og eldhuset en solblank formiddag
Her kan man måle snødybden :)

1 kommentar:

Heidi sa...

Ja vi er gode til å klage på været uansett om det er sommer eller vinter! Om sommeren er det for mye regn, eller altfor tørt! Og vinteren er kald, eller for mild så det blir glatt ;-)

Koselige bilder! :-)