tirsdag 19. desember 2017

Nå er det Jul igjen....


Ja, nå er det vel på tide med en
 juleforberedelsesblogg !
Bare fire dager til Julaften, og fremdeles er det noe igjen...
Men om jeg tenker etter, så er det visst sånn det har vært i alle år
I de åra ungene bodde hjemme, var jeg som regel 
i mål sånn ved ett - to tiden om natta før julaften

Bildet over her viser en forskremt liten spurveugle, som fløy i vinduet her om dagen
Den lå med vingene spredd utover bakken, så vi trodde den var skadet
Men mens vi sto der og funderte på hva vi skulle gjøre seilte den plutselig opp og bortover mot skogen og så helt fin ut. Men vi fikk tid til å studere den på nært hold :)


En dag fikk jeg forespørsel om jeg ville være med til Åmot og Vikersund
på "Shopping"  Vi har nemlig feiret Gubben i huset som 
fylte år her om dagen, og måtte kjøpe inn til det 
Og det ville jeg naturligvis 
Tok oss tid til å se på den fine solnedgangen overVikersundbakken den ettermiddagen. 
Og middagen blei servert hos "Sjåføren" som bor på Finnerudskauen  


Ellers er det jo jul og nisser det handler om for tiden
Husker ikke hvor mange jeg har,
 men for noen år  siden begynte det å nærme seg 120, med stort og smått 
De bor ganske trangt i framskapet i gangen og ellers rundt omkring i huset
Og noen ute, som fungerer som mottagelseskomite :)


Her er familien "Kongle" De har fått en ny sau i år :)

Noen av dem har ikke begynt å gå enda. :)

Du har vel hørt at; "Den som slutar leka, er inte vuxen, den er død....."

GOD JUL 

Ingen kommentarer: