onsdag 15. november 2017

Førjulsvinter


Så kom det et lite fyk med snø
Det blir straks litt lysere, om dagen og utover ettermiddagen
Jeg rusler rundt og forer fugler, hjemme her og oppi Veslehytta
det er mange forskjellige der, men disse to over her
 er liksom yndlingene mine :)


Vi har vært en liten tur på Frili også, for å sjekke før vinteren
Det var litt is på vatna, som forsvant da sola kom
Nå har det vært noen kaldere netter, så den har nok lagt se nå
I forrige uke var vi to ganger til Telemark
Først for å ta avskjed med en gammel ungdomskamerat som
flyttet til Hovin. Der han stiftet familie og har bodd der siden
Noen dager etter dro vi til Akkerhaugen og besøkte vår gamle barnepike, 
som vi var hos for en stund siden
Hun ringte en kveld og ville gjerne ha besøk, og vi lot oss ikke be to ganger
Og jammen hadde vi et minst like morsomt nå som sist
Den dama har humør :)
Jeg rakk neimen ikke å ta bilder der engang ! 


Dagene går, og nå begynner "julestria"
Det vil si, jeg strir ikke så mye lenger, baker noen få kakeslag
Og henger opp "nissegardiner" på kjøkkenet
Og, når det lir litt nærmere jul kommer alle nissene fram fra
glemselen - dvs. plastkassene i bua....

Ha ei god natt alle som ser innom

2 kommentarer:

Mormor sa...


Nå har jeg jammen rundet enda et"10 000" tall !

Takk til alle dere som leser "tankene mine :)

Mormor

Nøve sa...

Alltid koselig å titte innom hos deg.
Ha ein fin og passelig travel førjulsvinter!