mandag 9. oktober 2017

Litt av hvert....


Denne  gangen blir det et bilderas, vi har vært på farten både her og der
Og jeg knipser ivei der jeg kommer
Dessuten sier vel bilder like mye som ord...


Naturligvis har jeg tatt imot høsten her i hjemlige trakter
Sett bær og blomster gå over i frøstadiet ! for å si det sånn...


Det er fremdeles fugler på foringsplassen i skogen, men noen er borte nå
Har nok reist til varmere strøk, kjøttmeisen holder ut...


Vi har vært på rundtur i "Vene Numedal" som fremdeles 
tar godt vare på de gamle husa sine
Her et seterfjøs vi kjørte forbi....


Reinlav (kaller jeg det) er fin på nært hold også !

Og hvis trykken er god, 
ser vi her ei bjørk som speiler seg i traktorsporet :)

Så dro vi til Odalen - der har de, blant annet et flott bygdetun 
som vi fant fram til
Her ser vi godt forskjellen på byggeskikk på de brede bygder, og her i Dalen


På tavla over står det:
Det Opdalske korn-magasin
1791


Et kjempestort tømmerhus i tre etasjer
Luftegluggene har gitter, og dørene solide gangjern 
smidd av"ekte jern"
Flott håndarbeide av lokale smeder


Søstra mi og jeg gikk også turer rundt i området ved hytta
Der så vi verdens mest solide gjerdestolper !!
Antagelig var det "Tiden" som har vært mester for dem, 
Store furuer som rutenettingen hadde grodd helt inn i.....
Du ser det hvis du "myser" litt :)
Ved enden av gjerdet var det to, tre koselig gårder 
og starten på lysløypa i området
Takk for følget,  Søster mi  ;)  :) 

1 kommentar:

Mormor sa...

Du store min !! Nå har jeg runda enda et ti-tusen
Det overgår mine villeste tanker....
Takk alle :)
Og.......Jeg venter fremdeles på en liten kommentar fra dere ??