onsdag 3. desember 2014

Onsdagskvelden

 
Så har kalenderen vippet over på desember, og den siste måneden i året
 Snøen har festet grepet, tror jeg. Den har i allefall ligget  i over ei uke nå
det er bare en 10 - 15 cm. så foreløpig går det en å gå overalt.
Men sjøl  med så lite snø, blir det tungt for trær og busker. Den kom våt og tung og frøys til, og så en liten snødett oppå der - så blei det som headingen viser - tunnel opp langs heimvegen

Kira, Heidi og jeg rusler rundt i nærmiljøet som vanlig, her på en ås bortmed naboen,
en tåkete dag i uka som gikk

Sola viste seg fram og som vi ser er det ikke akkurat skiføre her...

Flatbrødet er i boks, og lefser har jeg bakt med både den ene og den andre,
 men ikke for meg sjøl. Så det må gjøres denne uka.
Har liksom satt av torsdagen til det.

Mange kunstverk ute nå som frost og snø har laget   Sånn kan også tre kvister se ut...
I går fikk jeg invitasjon til å bli med på Dagalifjell igjen. Det sier jeg jo aldri nei til
Og fjellet viste seg fra sin beste side i dag. Med sol over hvite vidder....
Vi skulle bare opp og regulere varmeovnene så ikke vannet skal fryse når januarkulden setter inn

Det tar vi naturligvis som en tur, med en bedre middag til kvelds
og alle rettigheter når det gjelder drikkevarer :)
Deilig rødvin til viltgryta, og likør til kaffen etterpå
Damer som kan kose seg det...:)
 

Ingen kommentarer: