torsdag 17. juli 2014

Sol og sommer

 
Vi skriver 17 juli, og er over halveis i denne måneden også...
Men for en sommer vi har nå, sol og fint vær nesten hele tiden, noen dager med regnbyger
og litt tordenbyger, men ingen helt i nærheten...
Akkurat som barndommens somre dette jo :)
Jeg trasker rundt som vanlig, blomstene over her er fra  kveldsturen for noen dager siden
Det er faktisk 22 forskjellige planter som jeg fant de siste 200 meterene hjem
Bare ville vekster, det er to forskjellige akeleier der, de er antagelig forvillet fra en eller annen hage, men jeg fant dem i vegkanten i skogen :)
Mye unyttig man går å tenker på, men det er vel bevis på at en ikke har noen store bekymringer heller så jeg velger å se positivt på det ....

Her er Messi, katten til Lars og Eline. To av barnebarna. Vi var der på besøk,
men den likte best å se på oss "sånn lite grann från oven" som det heter i visa :)

Ellers går det i bading .....

skogturer, for unge og gamle, noen ganger treffer vi på sånne rare trær
som har slått knute på seg sjøl !

og nå er det jo tiden for molter, og jeg har hatt et par rekognoseringsturer,
Ikke den store fangsten, men desto større naturopplevelse
 i nærområdene her heime og på hytta

Et tjern fullt av gule vannliljer, ikke så tydelig kanskje,
 men fint var det der....

Lange gåturer i store myrer, fant ikke noen molter her, men du verden for god
behandling for gamle slitte rygger :)
Å gå på mykt underlag gjør godt for helsa....
Med min trofaste turkamerat Kira ventende i nærheten..
 
I dag står det vennebesøk på lista, vi kjeder oss ikke vi pensjonister :))
God helg

Ingen kommentarer: