tirsdag 3. september 2013

Tirsdag

Geirangerfjorden
 Nei nå må jeg ta meg tid til å oppsummere  de siste ukene !!
Vi har det jo så travelt vi pensjonister  at det blir ikke noe tid igjen til skriving !
Vasskraftsenteret i Gudbrandsdalen
 Vi har vært på tur med Historielaget helt til Molde, det var spennende, jeg fikk oppleve tur til Dalsnibba (skrekk og gru !!) Vi kjørte "Ørneveien" opp fra Geiranger, og Trollstigen ned igjen men jeg satt med blikket vendt mot fjellveggen på innsida :/ Torde så vidt å kikke opp de siste to tre svingene nederst i Trollstigen Men, men  da kan jeg jo skryte av at jeg har vært der da :)
Fjellet bak Åndalsnes
 Vi bodde på Geiranger Hotell en natt og i Åndalsnes de neste to nettene
Vi var på "bryggedans" og Fjellseterbesøk, vi var på toppen av Molde (Varden) 
og vi var innom et spennende vasskraftsenter øverst i Gudbrandsdalen, det var moro !! Flink omviser som kunne alt  fra moderne kraftverk til vadmelstampe drevet med vannkraft
 
 Vestlandsnaturen gjør et mektiginntrykk  hver gang vi kjører der
Helt unikt, skjønner at dette stedet er på lista over "Verdensarven"
Her er alle damene i Gångelaget
 Ikke nok med det, "Gångelaget" hadde sin årlige gåturdag sist tirsdag
Laget består av åtte spreke damer, sju av oss er mellom 83 og 75
Den ene på bare 63 drar ned gjennomsnittet da :)
Men vi snakker ikke om alder, tenker ikke på den engang
 Her er våre trofaste sjåfører som bringer oss til startstedet og henter oss ved målstreken
Hele tretten år har vi vandret i skog og fjell en hel dag hvert år.
Riktignok har turene blitt kortere, men går gjør vi, og moro har vi det
 
På Knutehytta
Denne gangen gikk vi ved Knuten i Kongsberg og spiste middag på Knutehytta
Det var så trivelig, hyggelig betjening og god mat
Så reiste alle ned til Hytta i Jondalen og drakk kaffe og spiste kake
 
Neste års tur er planlagt Vi ser fram til den....

1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Spreke damer, ja!
Klem til deg!