torsdag 18. juli 2013

Torsdag - nesten

 
Så var det visst tid for en liten oppsummering igjen !
Det er sommer ! Fremdeles !
Nå har det jammen vært fint vær i fjorten dager trur jeg, det er jo ny treårsrekord
Og vi koser oss som bare det
 
Onsdag for en uke siden var jeg og gubben og yngstedatter på tur med en del av pensjonistene i bygda, de som pleier å møtes hver onsdag. Nå var det sommeravslutning, og det blei en tur til nabobygda Sigdal. Der er det et nytt spisested som heter Fritidstunet, veldig fint, med hyggelig betjening og flotte omgivelser ned ved Simoa
Vi satt ute i sola og kosa oss med deilig suppe og wienerbrød og kaffe til dessert :)
Til slutt tok vi en tur bort til Hageland, som er bare et par kilometer unna
 
Seinere i uka var det tid for Kari og meg å reise ned til Gerd som har kjøpt seg ny leilighet, et sted å bli gammel som hun sa ! Det var så koselig der, lettvint og nærhet til butikker og annet
Det blei tid til en rusletur på kaiområdet der, som har blitt pusset opp med fin sitteplasser og blomster overalt ! Vi landkrabber synes jo det var stas med alle de fine båtene som lå der :)
 
I dag har det blitt enda en flott fjelltur, datter og svigersønn hadde lyst til å se Ble, så jeg tok de med på en rundtur, først opp til den Hvite hesten en stor kvartsstein- blokk som ligger oppe i lia ved et landemerke som heter Ormehøgg !
 På veien opp så vi innover  mot Åklifjell, der er det villreinområde, og vi satte oss og speidet litt, men vi hadde motvind, det vil reinen gjerne ha også, så den var vel over alle hauger,
 bokstavelig  talt
 

 
 
Her er Turid og jeg på den omtalte steinen !! Blei ikke så mye å se til den her da, men de skimter vel noe hvitt foran oss !! Masse sol og varme og over fem timer oppe i fjellheimen gjorde at jeg har blitt brun på skuldrene ! For første gang på minst tre år :))
 
Jakka var på bare på den øverste toppen for det blåste ganske friskt der ;)
 
Ha en fin  ukeslutt alle som titter innom ;) 

Ingen kommentarer: