onsdag 6. februar 2013

Tirsdag

 Det er tirsdag kveld, jeg sitter og fordøyer alle inntrykk etter årsmøtet i Bygdetunets Venner 
En forening jeg og mange andre startet for endel år siden
etter mange år med drømmer og håp, ser det nå ut som det bilr nytt servisebygg der oppe. Det skal bli moro å se resultetet stå der, som vi har jobbet for i  mange år
Planene for kommende sommer så også spennende ut, bare det nå kommer masse mennesker for å se på utstillinger og foredrag de skal ha der i sommer
 Sjøl fant jeg tid til å tilbringe en og en halv dag på hytta igjen :) Jeg føler meg så "hel" når jeg er der. Det er noe med barndommens og ungdommens rike -  man har et spesielt forhold til det tror jeg
Skulle et ærend til byen på ettermiddag/kveld da passet det godt å kjøre oppom hytta og fyre litt før jeg tok turen til Kongsberg, stappet ovnen full av bjørkeved, så var det godt og varmt da jeg kom opp igjen seinere på kvelden.  
Veien lå fin, nybrøytet og urørt , da jeg kom ut i dag tidlig for å gå en tur, var det bare et musespor i nysnøen !!
 
Den hadde kommet ned brøytekanten og tydeligvis ramla ned et stykke, før den  gikk ut i vegen, antagelig på jakt etter noe spiselig :)  Harespor så jeg også, den hadde holdt seg nede ved bekken og noe småbjørk som sto der
 
Elva er en studie i svart og hvitt for tiden, ikke islagt her, nesten litt vårstemning når det er slik.
Skiløypa var også nyoppkjørt, men det blei ikke tid til noen runde der denne gangen
 
Håper på mange fine turer dit utover ettervinteren og våren nå
 
Nå er det vel på tide å ta senga på ryggen,  håper det blir god natts søvn, sjøl om det har blitt mye prat og et par kaffekopper i dag :)

1 kommentar:

Heidi sa...

Det blir godt med et servicebygg på bygdetunet, det er svært etterlengtet kan jeg tenke meg!

Kan absolutt forstå at du har fått et spesielt forhold til hytta og stillheten. Det ligger nok godt plassert i grunnmuren (ryggraden) din ;-)

Nydelige bilder! :-)