lørdag 20. oktober 2012

Fredag




Hei, og god fredagskveld !
Jeg sitter ved PC'n og koser meg med , har nettop vinni to omganger i "Ordspill" (etter å ha tapt i to dager ) Og nå en oppdatering her.
Gubben er med jaktlaget på setra, for de skal jakte innunder fjellet i morra. Og jeg har hele huset for meg sjøl.
Fikk hyggelig besøk ved sekstida, med mye historiefortelling og kaffekos, men nå er det stille her
Vi har hatt to tre dager med regn - men i dag har det letna litt.
Jeg trasker som vanlig rundt i skog og mark, kjenner at jeg har fått mere krefter etter sommeren, så nå må jeg bare se å holde meg frisk i høst og vinter, vil ikke ha tilbake noe av plunderet fra i fjor. Jeg spiser "vitaminer og mineraler" til den store gullmedalje og går......
Å gå har jeg forsåvidt gjort i alle år, men litt mere målrettet nå.
Gevinsten er jo at en blir godt kjent , og ser mange ting som ikke alle andre ser:) 
Stubber og steiner, troll og tusser -  det  er foreksempel artig å finne likheter  mellom den forvridde granbusken og den en  med litt godvilje ligne på et urtidsdyr ?? Eller noe sånt, gammel mosekledd skogbunn blir reineste parkanlegget hvis en finner den rette vinkelen,  en liten foss i en bekk byr på flere minutters undring over naturkreftenes virkning på vann og luft !!
Så til noe helt konkret som vi i familien har opplevd:
Den flotte jenta til venstre er barnebarnet vårt, hun var, sammen med fire andre plukket ut av TV2 til å representere skolen da de var på besøk i bygda her for en tid siden !
gjett om vi er stolte !!  Måtte ta bilde av TV'n så alle kunne se det ...
Kommunen her blei nemlig heldig vinner av konkurransen i God morgen norge om å bli et av de stedene de besøker hver uke. Stor stas - og jamen var de hos Stasjonsfruene også, der var familien representert ved yngste dattera :))
Det er jo ikke hverdagskost å bli sentrum for hele landet, om det så er bare for 6 minutter på TV2 :)))
Nei, nå har visst fredagen bkitt til lørdag mens jeg har sitti her og fundert over uka som gikk...
God helg !

2 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Du har så fine funderinger over livet du ser på dine turer, jeg kjenner jeg blir varm inni meg!
Klem til ei toppers kjerring!

Stubbetufsa sa...

Og gratulerer med de 6 minuttene, herlig barnebarn!