lørdag 7. januar 2012

Lørdag

Så kommer et nytt bilderas fra nærmiljøet !! Dette bildet over her, er det noe rart med, det snur seg en halv omdreining når jeg setter det inn. La det inn på facebook en gang og det blei snudd, fjerna det og la det inn en gang til samme skjedde. Så tenkte jeg at her på bloggen ville det være rett vei, men nei likedan, så får jo bare trærne ligge på sida da !
Disse to boldene kommer egentlig i feil rekkefølge, bilde under her er av "Sledasmetten"
Fra den tid de kjørte tømmer med hest, og det smatt akkurat en slede mellom berga her !
På bildet over går kjøreveien nå, den bør vi kanskje kalle "Traktorsmetten" for som de ser, er det akkurat plass til en traktor å kjøre der :)
Det har kommet litt snø igjen, så verden er hvit og fin. I går var det nesten påskestemning i skogen, med sol på snøkledde trær
Jeg er ikke alene om å gå i skogen her, i går natt hadde ei gaupe krysset veien nede på jordet
Jeg sendte bildet til rovviltkontakten i kommunen, og han kunne "med ganske stor sikkerhet bekrefte mine mistanker" Ja, ja får håpe den ikke eter opp sauene til "Hønemor" da de går i en innhegning nedi bakken her...
Under her et bilde fra hjemveien, det viser en laaang og slank dame på tur ;))
Ikke dumt å gå tur når sola står lavt på himmelen ;)
Nå skal vi snart på besøk til venner og spise "eftasvæl" Det gleder vi oss til
Ha en flott lørdagskveld alle sammen

2 kommentarer:

Stubbetufsa sa...

Nytt triks på det nye kameraet ditt, gitt! Det rettleder deg: Ikke verst å se bildet den veien!
Forøvrig liker jeg så godt det diktet du har satt inn i kolonnen til høyre!
Klem!

Heidi sa...

Så spennende bilder! Ikke hver dag man snubler over slike spor (heldigvis). Ja jeg håper virkelig at gaupa holder seg unna dyra mine, både store og små ;-)

Ha en kjempeflott uke, og tusen takk for dyrestell! :-))