onsdag 23. november 2011

Onsdag

God aften folkens !

I dag har jeg stullet i heimen - og julestemningen meldte seg nesten

mens jeg sto og strøk noen duker ;)


Mer om det seinere, først må jeg bare vise dere noen bilder jeg tok borti Storåa etter strykeøkta !! Det har kommer en millimeter med snø i natt og den har lagt seg på steiner og i grusveiene. Jeg tok på langstøvler ropte på Kira og med kamera klart rusla jeg bort til elva.

Det var litt glatt på steiner og kvister, men det gikk bra !


I løpet av disse kalde dagene har det danna seg is i bekker og vannpytter. Det kan det bli fin motiv av. Jeg så både nøkken og diverse andre skapninger


Over her er en flott blondekant på elveisen


Flere rare figurer under og på steinene


Her ser jo jeg nøkken, som har fått is på nesa, og han gråter veldig på det ene øyet :)
Moro å leike seg med kamera når det er så mye endringer fra den ene dagen til den andre
Hvis det ikke er altfor vått i morra har jeg tenkt meg ned til Lågen, å se om jeg finner noe rart der !! Kan ta meg litt fri i den såkalte julestria, for nå er hele huset vasket så det skinner :))
(enn så lenge) Og det tredje kakeslaget er på planen i morgen tidlig !!
Føler meg som ei skikkelig husmor nå gitt, sjøl om jeg har hatt meget god hjelp til vasking og delvis til baking, er det ikke noe som heter delegering av arbeidsoppgaver da :))

men tilbake til julefølelsen som kom over meg i dag
jeg hadde tømt ei hylle i skapet med duker ol. der, nederst i bunken fant jeg det gamle juletreteppet fra 1973-75. Ullgarn brodert på strie, egenhendig gjort av meg !

Etter mange års bruk og vasking i maskin har ullgarnet tovet ganske mye, så det har liksom ikke vært fint nok til å ha under treet de siste åra ...
Men nå lurer jeg jamen på om det ikke skal få komme fram i lyset igjen ?


Det er nå rart med det som er "handmade" Det har en egen sjarm om det er litt skrukkete og tova ?? Det er ca. en meter i firkant, og passer til et lite tre, mens jeg var ute prøvde jeg å se om det var noen burkbare trær langs jordet også, men de ser kanskje fine ut på avstand

og når en kommer nærme så finner en jo straks feil på dem. Må vel ta med et rødt bånd og knyte på det fineste, de melder om snø i fjellet nå, og vi er ikke langt unna...
Hm.... mens jeg har sitti her og mimra, har onsdag gått umerkelig over til torsdag Det betyr at vi har lagt bak oss det meste av denne uka også det ! God natt til alle som titter innom, og husk; Jeg er veldig glad i små kommentarer ;))

1 kommentar:

Anonym sa...

Flotte bilder, fin tekst. Kort nok? :)